" />
nl
Inloggen


Inloggen Registreer
X

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Categorieën

Groot Assortiment met voorraad Gratis verzending in NEDERLAND boven € 75,00* Snelle Levering Goede verpakking Winkel/Showroom 500m2

0

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Hoofdstroom schakelaar, Massaschakelaar, Noodschakelaar, Stroomschakelaar 6-24V
0 Reviews | Review toevoegen

Hoofdstroom schakelaar, Massaschakelaar, Noodschakelaar, Stroomschakelaar 6-24V (ELEC-00206).

Artikelnummer

ELEC-00206 

Verzendkosten

€ 4,50 

Standaard levertijd

1 - 2 werkdagen

EAN

 

€ 20,00
prijs is incl. BTW per 

 

Aantal: 
Bestellen
Op verlanglijst
 

| Meer

Heeft u een vraag over dit product?

Stel ons uw vraag

Hoofdstroom schakelaar, Massaschakelaar, Noodschakelaar, Stroomschakelaar  6-24V (ELEC-00206).


Accu isolatie schakelaar , Isolatie schakelaar, Massa schakelaar. Op het circuit is het verplicht dat deze schakelaar aan de buitenzijde van je auto is gemonteerd waarmee je met één draaibeweging het hele stroom circuit uitschakelt. Maar niet alleen op het circuit is het een verplichting, op veel old-timer beurzen wordt er verlangt dat de accu wordt ontkoppeld in verband met brandgevaar ook dan is een massa schakelaar geen overbodige luxe. Ook als je auto gedurende de winter periode in de stalling staat is het aan te  raden een masse schakelaar te monteren,  als je het niet doet tegen bijvoorbeeld kortsluiting dan is het altijd handig dat je accu tijdens deze periode niet leeg loopt door stroomgebruikers die niet via het contactlot staan geschakeld zoals een radio of klokje.

Specificatie :
  • Voltage : 6-24V
  • Nominale stroom : 250 Ampére 
  • Maximale stroom : 2500 Ampére
  • Werktempratuur : - 40 ° C tot + 80 ° C
  • Scheidt twee circuits
  • Verbindingen: 4 x M10
Afmetingen :
  • Lengte : 85 mm
  • Breedte 100 mm
  • De totale hoogte is 115 mm
  • Hart op hart afstand is 81 mm

Onder de categorie Electra hebben we een aantal subcategorieën gemaakt. Hieronder vindt je de verdeling hiervan en wat Trailer and Tools allemaal te bieden heeft. Als je op de categorie klikt dan kom je in deze omgeving terecht:

 


Hoofdstroom schakelaars, waar worden deze voor gebruikt? 


Een hoofdstroomschakelaar wordt vaak gebruikt in auto's, boten en caravans welke lang stil staan. Het voorkomt dat stille gebruikers de startaccu leeg trekken terwijl de motor, en in het verlengde hiervan de dynamo, niet in werking is. Draai simpelweg de knop om op de schakelaar en uw gebruikers kunnen geen stroom meer aftappen uit de accu.
Uiteraard zijn hoofstroomschakelaars ook voor andere accu's te gebruiken dan de startaccu's, echter is de ervaring dat tractie accu's, mover accu's en andere duurstroom leveranciers uit het voertuig worden gehaald wanneer er een lange stilstand is in het voertuig. Echter bij extreem grote accupakketten is het raadzaam om hier een hoofdstroomschakelaar tussen te zetten, onze ervaring is dat de grote pakketten niet uit het voertuig worden gehaald voor onderhoudt. Onderstaand vindt u ons ruime programma met Hoofdstroomschakelaars.
 

Hoe worden hoofdstroomschakelaars ook wel genoemd?

 
  • Accuschakelaar
  • Veiligheidsschakelaar
  • Massa schakelaar
  • Nood schakelaar
  • Bootschakelaar
  • Cross schakelaar
  • Hoofdschakelaar
 

Waarvoor kan je de hoofdstroomschakelaar gebruiken?


Voor accu's in iedere toepassing: auto's, oldtimers, boot, camper, caravan, tuinhuis.
In onze klassieke auto's zijn heel wat stroomverbruikers ingebouwd die voor allerlei functies zorgen. Een belangrijk hulpmiddel om storingen te kunnen oplossen is een elektrisch schema specifiek voor jouw merk, type en bouwjaar klassieker en feitelijk onmisbaar. Om het schema goed te kunnen gebruiken is een bijbehorende legenda belangrijk. Alle codes die je op een schema tegenkomt zeggen iets over de kabelkleuren, aansluitpunten en welk elektrisch component het betreft.
Ook kabelbomen in klassieke auto's hebben niet het eeuwige leven. Met het ouder worden van de kabelboom neemt het aantal elektrische storingen meestal toe en wordt de complexiteit van de storingen ook omvangrijker. Niet zelden zijn extra elektrische componenten ingebouwd en zal de bestaande kabelboom deels gebruikt worden om een en ander aan te sluiten. Ook worden elektrische storingen nogal een opgelost door nieuwe kabels aan te leggen voor standaard ingebouwde stroomverbruikers. Dat betekent dat een deel van de bestaande kabelboom buiten werking is gesteld, echter de "schade" aan de kabelboom blijft onzichtbaar aanwezig.

Zodra van een klassieke auto na een rit het contact wordt afgezet worden uitsluitend de stroomverbruikers uitgeschakeld die over het contact lopen. Alle andere stroomverbruikers kunnen nog ingeschakeld worden of zelfs in functie zijn omdat de desbetreffende schakelaar nog "aan" staat. Een heel bekend voorbeeld is je licht laten aanstaan en als je dan te laat bent, tref je een uitgeputte accu aan.
 

Wat is lekt stroom?


De term lekstroom. Er zijn dan ongewenste elektrische stroompjes die de accu minimaal belasten, maar op den duur de accu wel leegtrekken. Voor heel wat klassieke eigenaren is dit een bekend verschijnsel.
 

Waar moet je opletten bij het aanschaven van een massa schakelaar?


Waarvoor je het gaat gebruiken, en de schakelaar moet het aan kunnen. De schakelaar moet de ampère aan kunnen.
Aansluiten van een massaschakelaar/hoofdstroomschakelaar. 
Massaschakelaar, tja de naam doet het al vermoeden je moet de massa oftewel de min onderbreken. Even wat ogen eraan nijpen (vaak met een gat voor M10 bout/ draadeind) krimhoesje erover heen om het af te werken en klaar.  Zorg er altijd voor dat OF de min OF de plus van de accu echt alles uitschakelt. Extra kabelaansluitingen op de accu buiten de hoofdschakelaar om kunnen voor overbelasting van de desbetreffende kabels zorgen als je toch (zware) stroomverbruikers inschakelt terwijl de hoofdschakelaar vergeten is in te schakelen. Ernstige schade aan de elektrische voorzieningen is dan mogelijk en in het slechtste geval ontstaat brand.

 

Hieronder verschillende hoofdstroomschakelaars





Review toevoegen

Deze review wordt niet direct geplaatst omdat deze eerst moet worden goedgekeurd door een beheerder. Wanneer deze review goedgekeurd is zal hij verschijnen op deze pagina.

Geen reviews gevonden.

Stel een vraag over dit product

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Uw vraag is verzonden! Bedankt.

We zullen u zo snel mogelijk voorzien van een antwoord.

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.