renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
25% KORTING
renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set

Afstelgereedschap, Distributie set, Renault, Opel, Volvo

Afstelgereedschap, Distributie set, Renault, Opel, Volvo (AUTM-05956).


Artikelnummer:AUTM-05956 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:7423655911959

Adviesprijs € 100,00
75,00 incl. BTW *
€ 61,98 excl. BTW
Voorraad: 1 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Afstelgereedschap, Distributie set, Renault, Opel, Volvo (AUTM-05956).

Uitgebreide set voor benzine en dieselmotoren voorkomende in de Renault, Opel en Volvo.  Deze uitgebreide distributiegereedschapset van meer dan twintig gereedschappen maakt het mogelijk om de juiste motortiming te maken bij het vervangen van de distributieriem.  Deze set is geschikt voor gebruik op de meeste populaire auto's met benzine- of dieselmotoren.
Deze gereedschapsset is gemaakt van hooggepolijst staal dat gehard en getemperd is voor duurzaamheid. 

Benzine motoren:
 
  • Twingo / Clio / Kangoo 1.2 (vanaf 1995) Motor codes D7F 700, 701, 710, 730
  • R5 / Clio I / R11 / R19 / R21 / Trafic 1.7 (1986-1996) Motor codes F1N, F2N, F3N, F2R
  • Clio I 1.2/1.4 (vanaf 1988) Motor codes E5F, E6J, E7F, E7J
  • R19 1.4 / R19 ECO / Extra / Express / Rapid / Kangoo 1.4 (vanaf 1988) Motor codes E5F, E6J, E7F, E7J
  • Clio II /Megane / Scenic / Laguna 1.4/1.6 16V (vanaf 1988) Motor codes K4J 712, 713, 750 / K4M 700, 701, 720, 724, 748
  • Clio en R19 1.8 16V / Clio Williams 2.0 16V (1989-1997) Motor codes F7P 700/4 / F7P 720/2 / F7R 700
  • Clio I / R19 / Laguna 1.8 / Espace 2.0 (1992-2001) Motor codes F3P, F3R
  • Laguna 1.8 16V / Clio Sport / Megane / Scenic / Laguna / Espace 2.0 16V (vanaf 1998) Motor codes F4P 760 / F4R 700, 701, 730, 740, 741, 744, 780
  • Laguna 1.8 16V (2001-2005) Motor codes F4P 770, 771
  • Laguna 1.8 16V (2001-2005) Motor code F5R
  • R18 / Fuego / R25 / Espace / Trafic / Master 2.0 8V en R20 / R21 / R25 2.0 12V / Espace 2.2 8V (1980-1998) Motor codes 829 / J5R / J6R / J7R 720, 721, 722, 723, 726, 740, 750, 751, 754, 755 / J7T 600, 772, 782
  • Megane / Scenic 1.4/1.6 (1996-1999) Motor codes E7J 764 / K7M 702, 703, 720
  • Megane / Scenic 2.0 (1996-1999) Motor codes F3R 750, 751
  • Megane 2.0 16V (1996-1999) Motor code F7R 710
  • R21 Turbo / Espace 2.0 (1986-1993) Motor codes J7R 760 / J7R 752
  • Laguna/Safrane 2.0 16V Safrane 2.5 20V (1996-2001) Motor codes N7Q 700, 704, 710, 711 / N7U 700, 701
  • Safrane 2.0 (1992-1997) Motor codes J7R 732, 733, 734, 735, 752, 756 
  • Safrane 2.2 12V (1992-1997) Motor codes J7T 760, 761, 762 
  • Alsmede de identieke Volvo benzinemotoren
  • (Motorcode B16, B18, B20), bijvoorbeeld, Volvo 440 460 480)
     
Diesel motoren:
 
  • Clio III, Kangoo 1.5 DCi (2001-2005) Motor codes K9K 702, 704, 710
  • R5 / R9 / R11 1.6 D R5 / R5 Van / Clio / Clio Van / (Express/Extra/Rapid) / (R19/Turbo/Chamade) / R21 1.9 (vanaf 1989) Motor codes F8M (type 4) / F8Q
  • Megane/Scenic 1.9 TD / Laguna 1.9 TD/DTi / Espace 1.9 DTi (1997-2002) Motor codes F9Q 710, 716, 720, 722, 730, 734, 736
  • Megane 1.9 DCi / Scenic 1.9 DCi (1999-2005) Motor code F9Q 732 
  • Clio / Megane / Laguna / Kangoo 1.9 DTi (vanaf 1999) Motor codes F9Q 717, 731, 780 
  • Clio / R19 / Express / Extra / Rapid / Kangoo 1.9 D / (Megane/Scenic) / R19 1.9 TD (1990-2002) Motor code F8Q
  • Fuego / R18 / R20 / R21 / R25 / R30 / Espace D Turbo en Trafic/Master 2.1 D (1979-2000) Motor code J8S 
  • Laguna 1.9 DCi / Trafic 1.9 DCi (1999-2005) Motor codes F9Q 718 / F9Q 760 
  • Laguna II 1.9 DCi (2001-2005) Motor codes F9Q 750 / F9Q 754
  • Megane 1.9 D / Megane/Scenic 1.9 TD (1995-1999) Motor codes F8Q620 / F8Q784
  • Megane / Scenic 1.9 TD / Laguna 1.9 TD/DTi / Espace 1.9 DTi (1997-2001) Motor codes F9Q 710, 716, 730, 734, 736
  • Megane / Scenic / Laguna 1.9 TD (vanaf 1999) Motor codes F9Q 732 / F9Q 718
  • Espace 1.9 DCi (2002-2005) Motor code F9Q 820 
  • Laguna 2.2 D (1994-1996) Motor codes G8T 706, 790 
  • Laguna 2.2 D / Laguna/Safrane/Espace 2.2 TD (1995-2000) Motor codes G8T 714, 716, 740, 752, 760, 792, 794 
  • Trafic/Master 2.5 D / Master 2.5 TD (1980-2000) Motor codes S8U 720, 722, 730, 731, 742, 748, 750, 752, 758, 780, 782 / S9U 700, 702, 704, 714, 740
  • Master 2.5 D / Master 2.8 D Turbo (vanaf 1998) Motor codes S8U 770, 772 / S9W 700, 702
  • Alsmede identieke dieselmotoren in Opel Arena, Movano en de Volvo S40, V40, etc.

Inhoud:
 
  • 2 x nokkenas uitlijngereedschap
  • 1 x vliegwiel uitlijngereedschap
  • 4 x distributieriemspanner
  • 1 x krukas borgpen
  • 1 x Afstand houder
  • 7 x vliegwiel uitlijngereedschap
  • 1 x Spanner sleutel
  • 1 x kunststof opbergkoffer
 

Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
 

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
renault en opel en volvo timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen