Hulpkoppelingen
Bezig met laden...
Hulpkoppeling met gleuf zwart, veiligheidshaak
Hulpkoppeling met gleuf zwart, veiligheidshaak, opberghaak zwart, staalkabel.
Hulpkoppeling met gleuf, trekhaakklem, staalkabel bevestiging
Hulpkoppeling met gleuf, Koppeling, Trekhaak klem, Koppelingen, Aanhangwagenkoppeling, Aanhangerkoppeling.
Hulpkoppeling met stekkerhouder, Hulp koppeling, Staalkabel
Hulpkoppeling met stekkerhouder, veiligheidskabel, staalkabel (AANH-00138).
Hulpkoppeling met strip, Veligheidskabel, Staalkabel
Hulpkoppeling met strip, veiligheidskabel. hulpkoppeling, veiligheidskoppeling
Hulpkoppeling met veer, Trekhaak klem, Benson
Hulpkoppeling met veer. hulpkoppeling, helpkoppeling, koppeling,
Zoekt u een Hulpkoppeling, losbreek klemdeel, trekhaakklem voor uw aanhanger of caravan?
Wij hebben een groot assortiment aan verschillende hulpkoppelingen voor u in ons assortiment.
Vanaf 1 mei 2009 was het niet langer verplicht om een aanhangwagen tot en met 750 kg uit te rusten met een hulpkoppeling, klemstuk voor de staalkabel. Deze is weer verplicht per 1 januari 2014 en dus opnieuw ingevoerd. Voor aanhangers van 750 tot 1500 kg gold de verplichting al. Aanhangers van 1500 tot 3500 kg moeten een losbreek-reminrichting hebben, ofwel de aanhanger heeft zijn eigen remmen en voorzien van een oplooprem. De losbreekkabel zorgt ervoor als de aanhanger losschiet dat de oplooprem omhoog schiet doordat hij met het staalkabeltje gekoppeld zit aan de trekhaak van het trekkend voertuig. Lichte aanhangwagens hoeven niet te zijn uitgerust met een rem maar voortaan dus wel weer een hulpkoppeling. Een hulpkoppeling, klemkoppeling voorkomt dat de aanhangwagen ongecontroleerd over de weg schiet als de normale koppeling breekt, of los schiet van het trekkend voertuig. De hulpkoppeling werkt niet als rem. Het is een dikkere staalkabel in de vorm van een lus. Zoals de naam al aangeeft is het een 'hulp' koppeling. Als de aanhangwagen loskomt van de trekhaak, blijft de aanhangwagen door deze kabel achter de auto hangen. En voorkomt dat de aanhanger als een raket zijn eigen weg kiest, maar dicht bij het trekkend voertuig blijft om nog meer schade te voorkomen. De kabel moet deugdelijk worden bevestigd en een dusdanige lengte hebben dat de dissel van de aanhangwagen de grond niet kan raken. Dit om te voorkomen dat de neus van de dissel de grond in kan 'steken' en de aanhangwagen over de kop slaat. En of dat de kabel alsnog breekt doordat hij over de weg schuurt. De hulpkoppeling, klemkoppeling van aanhangwagens, boottrailers, paardentrailers met een toegestane maximummassa van niet meer dan 1.500 kg moet zodanig met een vast deel van het trekkend voertuig of met een daartoe bestemde inrichting aan de trekhaak daarvan zijn verbonden, dat deze slechts in werking treedt na het losraken van de aanhangwagenkoppeling. Het om de trekhaak lussen van de hulpkoppeling is niet toegestaan, omdat bij het afbreken van de trekhaak of het losbreken van de trekhaak de kans bestaan dat de aanhangwagen niet aan de hulpkoppeling blijft hangen. Dus de hulp koppeling moet geklemd zitten aan de trekhaak en ook blijven zitten als de kogel van de trekhaak eraf knapt.
Trailer And Tools is uw partner als het aankomt op automotive onderdelen en automotive gereedschap. Dat wij vrijwel alles aanbieden voor uw aanhanger betekent ook dat wij het aanbod voor u hebben als het aankomt op hulpkoppelingen. Een hulpkoppeling is een veiligheidsmiddel. Het nut is dat deze de aanhanger of trailer bevestigd houdt aan het trekkende voertuig. Het belang dat u over een hulpkoppeling beschikt van hoogstaande kwaliteit is dan ook een vanzelfsprekendheid. Een hulpkoppeling tracht bij het onverhoeds loskomen van uw aanhanger deze te stoppen en de schade zoveel mogelijk te beperken. De kwaliteit van deze kan daarom niet genoeg benadrukt worden. Trailer And Tools geeft u niet alleen een garantie in kwaliteit maar ook in keuze.
Hieronder vindt u een categorie overzicht van aanhangwagen koppelingen en alle onderdelen die hier mee te maken hebben. Door op een categorie te klikken komt u in deze specifieke groep terecht.
Alles voor uw aanhanger
Wij stellen onze uitgebreide assortiment voor u beschikbaar, deze diversiteit geldt vanzelfsprekend ook als het aankomt op de door ons aangeboden hulpkoppelingen. Zo hebben wij een hulpkoppeling met stekkerhouder of een hulpkoppeling met gleuf of afzonderlijke breekkabels van verscheidene lengtes voor u in het aanbod. Slechts voorbeelden van wat we u kunnen aanbieden. Wij maken exclusief gebruik van producten die voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Echter is dit slechts het begin van de voordelen die wij u geven.
Kwaliteit voor een goede prijs
Naast een breed en divers assortiment hanteren wij ook een zeer grote voorraad. Op deze wijze kunnen wij u niet alleen een zeer snelle levertijd aanbieden, ook stelt dit ons in staat om u zeer scherpe prijzen voor de koppelingen en alle andere producten aan te bieden. U kunt eenvoudig bestellen op onze webshop. Daarnaast is het bij ons eenvoudig en veilig betalen aan de hand van iDeal, PayPal of vooruitbetalen via uw bank. Daarnaast bent u meer dan welkom in onze showroom in Hengelo van 600 m2. Onze vakkundige medewerkers staan u graag bij met raad en advies.
Wat is een hulpkoppeling van een/voor een auto en waarom moet je hem gebruiken?
Een hulpkoppeling met een staalkabel zit bevestigt aan de onderkant van de aanhanger. Deze zit meestal met twee bouten bevestigt. Een hulpkoppeling zonder staalkabel is voor de auto die bijvoorbeeld een afneembare trekhaak heeft. Want die worden meestal zonder hulpkoppeling gemaakt. De staalkabel moet onder het rijden bevestigt zijn aan de hulpkoppeling van de auto. Het zorgt ervoor dat als de aanhanger loskoppeld onder het rijden hij niet de grond raakt en dan in de grond blijft haken en de aanhanger over de kop vliegt. Het zorgt dus voor een groot deel voor veiligheid.Is het gebruiken van een hulpkoppeling verplicht?
Als de aanhanger niet is voorzien van een losbreekreminrichting is een hulpkoppeling verplicht volgens de wet. Boven de 750 kilo moet een aanhangwagen geremd zijn en zit er eigenlijk altijd een losbreek inrichting op. De klem van de hulpkoppeling monteer je op de trekhaak.In artikel 5.18.34 staat bijvoorbeeld uitgelegd hoe de losbreekinrichtinfg gemonteerd moet zijn aan de auto in geval van een geremde aanhanger.
Als een aanhangwagen voorzien is van een losbreekreminrichting moet hij verbonden zijn met een vast deel van het voertuig. Of moet met een bestemde richting aan de haak verbonden zijn. Het hoeft alleen te werken na het losraken van de aanhangwagen koppeling.
In artikel 5.18.57(hulpkoppeling) staat uitgelegd hoe het met de ongeremde aanhangwagens gaat.
Hulpkoppelingen van aanhangwagens met een maximale massa van niet meer dan 1.500 kg moet zodanig met een vast deel van het trekkend voertuig of met een daartoe bestemde inrichting aan de trekhaak zijn verbonden, dat deze slechts in werking treed na het losraken van de aanhangwagenkoppeling, en dat de aanhangwagen bij het losraken niet in aanraking komt met de grond.
Moet het bij alle auto’s gebruikt worden?
Je hoeft hulpkoppelingen alleen gebruiken bij auto’s die niks hebben om je rem kabel te bevestigen bijvoorbeeld bij auto’s met een afneembare trekhaak. Als dat zo is kan je de hulpkoppeling bevestigen aan de afneembare trekhaak.