Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA
17% KORTING
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA

Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA

MERK: ASTA/SATRA

Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA (AUTM-09562).


Artikelnummer:AUTM-09562 Verzendkosten:€ 7,95

Adviesprijs € 60,00
50,00 incl. BTW *
€ 41,32 excl. BTW
Voorraad: 0
Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA (AUTM-09562).

Testkit maakt de meting van de CO² gehalte voor vroegtijdige opsporing van lekken tussen de verbrandingskamer en koelsysteem van motorvoertuigen met benzine-, diesel- en gasmotoren mogelijk. De blauw-gekleurde testvloeistof mengt zich met de damp van het koelsysteem. Uitlaatgassen mengen zich met de koelvloeistof, waardoor de kleur van de vloeistof veranderd. De kleur veranderd al bij de kleinste lekkages die zich alleen voordoen bij hoge verbranding druk en hoge druk. Kan snel en zonder demontage van onderdelen uitgevoerd worden voor een simpele diagnose. Ideaal voor routine-inspecties en onderhoudswerkzaamheden, alsmede het testen van de motoren in de gebruikte auto handel. Geschikt voor alle standaard radiatoren.

Inhoud:

  • Een instrument voor het meten van de dichtheid.
  • Handpomp om gas uit het koelsysteem te zuigen
  • Container met reactievloeistof
  • Lege container voor gebruikte vloeistof
  • Aansluiting afgesloten met een snelkoppeling
  • Radiatoradapter (3st):
  • Diameter 40 mm - GM, Jeep, Mercedes-Benz
  • Diameter 47 mm - Acura, Chrysler, Ford, GM, Infiniti, Isuzu, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Suzuki, Toyota
  • Diameter 55 mm - Acura, Chrysler, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Toyota
 

Tijdens het testen mag geen rook of uitlaatgas in de ruimte hangen, want rookgas verontreiniging en maakt de testvloeistof onbruikbaar. Vul de onderste 2 kamers tot de stippellijn met testvloeistof. Blaas met uw adem wat lucht onder de tester en knijp in de rubberbal tot de testvloeistof groen wordt. Schroef voorzichtig de dop van het expansievat en zuig met draaiende motor lucht boven het expansievat op. Kleurt de testvloeistof blauw, dan is er geen lekkage. Verkleurt de testvloeistof geel, dan lekt de cilinderkop. Giet gebruikte testvloeistof nooit terug in de flacon. Na 10 keer gebruiken de tester reinigen met reinigingsvloeistof.

Een cilinder lektester met vloeistof werkt door middel van druk en kleurstof. Hier zijn de stappen:

Voorbereiding:

  1. Verwarm de motor: De motor moet warm zijn (ongeveer 80°C) om de vloeistof te verdampen en lekken te detecteren.
  2. Sluit de lektester aan: De lektester heeft twee slangen: een voor de druktoevoer en een voor de afvoer van de vloeistof. Sluit de slang voor de druktoevoer aan op de cilinderkop en de afvoerslang op een opvangbak.
  3. Vul de lektester met vloeistof: De vloeistof is meestal een mengsel van water en kleurstof.
Volg de instructies van de fabrikant om de juiste hoeveelheid vloeistof toe te voegen.

Testen:

  1. Druk opbouwen: Breng met de lektester druk op de cilinder. De druk moet in overeenstemming zijn met de specificaties van de motorfabrikant.
  2. Controleer op lekken: Observeer de cilinderkop en de afvoerslang. Als er lekken zijn, zie je bellen of verkleuring van de vloeistof.
  3. Locatie van het lek: Als er een lek is, kan de locatie worden bepaald door de positie van de bellen of verkleuring te observeren.

Na de test:

  1. Druk aflaten: Laat de druk in de cilinder geleidelijk af.
  2. Vloeistof afvoeren: Verwijder de vloeistof uit de lektester en de opvangbak.

Voordelen van een cilinder lektester met vloeistof:

  1. Nauwkeurig: De test kan kleine lekken detecteren die met andere methoden niet te vinden zijn.
  2. Eenvoudig te gebruiken: De lektester is eenvoudig te installeren en te gebruiken.
  3. Relatief goedkoop: Lektesters met vloeistof zijn relatief goedkoop in vergelijking met andere lekdetectiemethoden.

Nadelen van een cilinder lektester met vloeistof:

  1. Vereist warme motor: De motor moet warm zijn om de test uit te voeren.
  2. Kan rommelig zijn: De vloeistof kan lekken of morsen tijdens de test.
Niet geschikt voor alle motoren: Sommige motoren zijn niet geschikt voor lektesten met vloeistof.

Alternatieven voor cilinder lektesters met vloeistof:

  1. Compressietest: Deze test meet de compressiedruk in de cilinders.
  2. Druktest: Deze test meet de drukverlies in de cilinders.
  3. Borescope-inspectie: Deze test maakt gebruik van een camera om de binnenkant van de cilinders te inspecteren.

Conclusie:

Cilinder lektesters met vloeistof zijn een nauwkeurige en eenvoudige methode om lekken in cilinders te detecteren. Ze zijn relatief goedkoop, maar vereisen wel een warme motor en kunnen rommelig zijn. Er zijn alternatieven beschikbaar, zoals compressietesten, druktesten en borescope-inspecties.

Review toevoegen
Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen