Cilinderkop lekkage tester - Koelwater lektester - CO2 Tester - ASTA (AUTM-09562).
Testkit maakt de meting van de CO² gehalte voor vroegtijdige opsporing van lekken tussen de verbrandingskamer en koelsysteem van motorvoertuigen met benzine-, diesel- en gasmotoren mogelijk. De blauw-gekleurde testvloeistof mengt zich met de damp van het koelsysteem. Uitlaatgassen mengen zich met de koelvloeistof, waardoor de kleur van de vloeistof veranderd. De kleur veranderd al bij de kleinste lekkages die zich alleen voordoen bij hoge verbranding druk en hoge druk. Kan snel en zonder demontage van onderdelen uitgevoerd worden voor een simpele diagnose. Ideaal voor routine-inspecties en onderhoudswerkzaamheden, alsmede het testen van de motoren in de gebruikte auto handel. Geschikt voor alle standaard radiatoren.
Inhoud:
- Een instrument voor het meten van de dichtheid.
- Handpomp om gas uit het koelsysteem te zuigen
- Container met reactievloeistof
- Lege container voor gebruikte vloeistof
- Aansluiting afgesloten met een snelkoppeling
- Radiatoradapter (3st):
- Diameter 40 mm - GM, Jeep, Mercedes-Benz
- Diameter 47 mm - Acura, Chrysler, Ford, GM, Infiniti, Isuzu, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Suzuki, Toyota
- Diameter 55 mm - Acura, Chrysler, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Toyota
Tijdens het testen mag geen rook of uitlaatgas in de ruimte hangen, want rookgas verontreiniging en maakt de testvloeistof onbruikbaar. Vul de onderste 2 kamers tot de stippellijn met testvloeistof. Blaas met uw adem wat lucht onder de tester en knijp in de rubberbal tot de testvloeistof groen wordt. Schroef voorzichtig de dop van het expansievat en zuig met draaiende motor lucht boven het expansievat op. Kleurt de testvloeistof blauw, dan is er geen lekkage. Verkleurt de testvloeistof geel, dan lekt de cilinderkop. Giet gebruikte testvloeistof nooit terug in de flacon. Na 10 keer gebruiken de tester reinigen met reinigingsvloeistof.