Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO
21% KORTING
Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO
Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO
Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO
Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO

Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO

MERK: GEKO

Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO (AUTM-09649).


Artikelnummer:AUTM-09649 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5901477120435

Adviesprijs € 19,00
15,00 incl. BTW *
€ 12,40 excl. BTW
Voorraad: 7


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO (AUTM-09649).

Voor het verwijderen van ruitenwisserarmen en accupolen. Voorkomt schade aan batterijen, ruitenwisser of ruitenwisserarm.

Specificaties:
 

  • Draad: M8 x 50 mm
  • Opening : 15 - 32 mm
  • Uitgerust met een spindel, geen extra gereedschap nodig
Voor vastzittende accupolen en of ruitenwisserarmen los te draaien zonder deze te beschadigen.
 

Wat is een poelietrekker? 


Poelietrekker is een stuk gereedschap die gebruikt wordt voor het installeren en of verwijderen van verschillende mechanische poelies en soortgelijke ingedrukte of ingedrukte mechanische onderdelen. Hoewel het veel gebruikt wordt  voor het verwijderen en installeren van riemschijven, lagers en tandwielen, Vliegwiel demonteren, Ruiterwisserarm demonteren, Tandwiel los trekken van de naaf, Naaftrekker, Nokkenasriemwiel van de as af trekken, Krukaspoelie demonteren, Keerringen verwijderen en los trekken, Binnenlager los trekkenLager van steekassen, verwijderen Riemwiel, verwijdering Kogellager, demonteren Riemschijf verwijderen of los maken voor auto's, vrachtwagens, tractoren en motoren, maar zo worden poelietrekgereedschappen ook gebruikt in een verscheidenheid aan industriële en consumententoepassingen. De meeste poelitrekkers en pullers zijn ontworpen om ronde delen te grijpen en vast te houden die anders geen duidelijke grijp- of hefboompunten hebben. De pullers zijn Verschillend in grootte, constructie en werking. 


Wat is het voordeel van het gebruik van een poelietrekker? 


Het voordeel van het gebruik van een poeliestrekker is de zorgvuldigheid en gecontroleerdhied die het kan uitgeoefende met tegendruk om schade aan componenten of omringende machines tijdens het verwijderen of installeren van poelies, lagers, tandwielen en schalen te voorkomen.

Tevens is het een tijdbesparende manier in de reparaties en demontage van uw motor onderdelen. 

Bij het gebruik van een poelietrekker is het aanbevolen om olie te gebruiken op alle glijdende en schroevende delen. Vet ook de spindel van uw poelietrekker in zodat deze zuiver over de spoet of draad glijd. Pas de trekker op de juiste manier toe, de haken goed achter het trekkende gedeelte en de spindel goed in het middel gecentreerd staat. Gebruik als dat mogelijk is de goede druk kop, zodat deze juist op het oppervlakte staat die je weg wilt drukken of waar je met je spindel op staat om de druk op uit te oefenen. Eventueel kan je andere bekken, haken gebruiken om achter de poelie te zetten, soms moeten de haken of bekken iets langer zijn en soms juist korter of dunner om er goed achter te komen. Zorg ervoor dat de poten van uw pulley niet achter het te trekken voorwerp schiet. 

Bij een 3 armige pulley heeft het een betere druk verdeling als bij een 2 armige pulley, maar soms kan je niet anders dan de 2 poot poelie te moeten gebruiken. Je hebt ook poelietrekkers waarvan je de poten kunt verlengen omdat de pulley soms verder verdiept ligt. Naast de diepts is de spanwijdte ook erg belangrijk. Er zijn weinig wielen die dezelfde diameter hebben, dus om hem goed te spannen moet je de poten kunnen verstellen.


Welke soorten poelietrekkers zijn der allemaal?


-Handmatige poelietrekkers
-De harmonische trekkers
-Hydraulische poelie trekkers
-Pneumatische, luchtdruk poelietrekkers
-2 poot poelietrekkers
-3 poot poelietrekkers
-Binnenlager trekkers
-Buitenlager trekkers

 

Poelietrekker


Iedereen die in welk opzicht ook werkzaam is in de automotive wereld zal het belang van een goed uitgeruste werkplaats of garage kennen. Gereedschap, onderdelen en toebehoren die in de keuze daarvan geschikt zijn voor iedere werkplek en een garantie in kwaliteit kennen, zijn dan erg belangrijk. Trailer And Tools is uw aanbieder van automotive gereedschap en automotive onderdelen. Wij bieden u een zeer breed en divers aanbod aan artikelen waarmee u uw werkplaats of garage compleet kunt maken. Wij begrijpen het belang van kwaliteit en selecteren al onze producten hierop. Dit betekent echter niet dat u bij bang hoeft te zijn dat u bij ons teveel betaalt. Ook als het aankomt op een poelietrekker ontdekt u het aanbod hiervoor bij ons.
 

De vele voordelen van Trailer And Tools


Bij Trailer And Tools bieden we u niet alleen de beschikking over ons zeer uitgebreide en diverse assortiment, ook de randvoorwaarden zijn in uw voordeel. Zo hanteren wij ook een grote voorraad. Dit betekent dat we in staat zijn om uw bestelling af te ronden. U heeft deze dus vlug in huis en kunt er vlot mee aan de gang. Een grote voorraad betekent ook dat we u zeer voordelige prijzen kunnen aanbieden voor ons gehele aanbod, en dat is natuurlijk wel mooi meegenomen! Ook als u vragen heeft, bent u bij ons welkom. Technische vragen, weten welk artikel het beste bij uw situatie passen of als u iets niet kunt vinden; onze vakkundige medewerkers helpen u graag. Bent u iemand die liever in een ‘echte’ winkel de producten koopt, ook dan hebben wij de mogelijkheid voor u. in Hengelo ontdekt u onze 600m2 grote showroom. Hier kunt u een goed beeld krijgen van wat we u kunnen aanbieden en een kop koffie is nooit teveel gevraagd! Uw poelietrekker ontdekt u bij ons.
 




Alles over ruitenwissers:

Wat zijn ruitenwissers? 


Ruitenwissers worden voor het eerst bedacht in 1903, er zijn dan verschillende mensen die het idee voor de ruitenwissers hebben. Mary Anderson wordt over het algemeen gezien als de eerste die de ruitenwisser heeft uitgevonden, ze noemde haar uitvinding het ‘raamschoonmaak apparaat’. De vroegste vorm van de ruitenwisser is de handbediende versie op auto's uit het begin van de twintigste eeuw. Deze ruitenwissers hadden een borstel maar dit werd al snel vervangen door een rubberen strip. Al in de vroege 19de eeuw werd voor het eerst een elektrische ruitenwissers op een auto toegepast. Vrij snel kwamen toen ook de elektrische ruitenwissers op de markt, dit was wel alleen voor de elite bereikbaar. Door het nut en de efficentie kwamen al snel verschillende varianten op de markt en werd het steeds meer betaalbaar. Tegenwoordig werkt zo goed als alles electrische en of automatische op een auto, denk hierbij aan veranderbare wisfrequentie en snelheid  met een combinatie van ruitensproeiers en koplampwissers. Rond de jaren '70 is bijna elke middenklasser auto uitgerust met een elektrische installatie voor uw ruitenwissers.

Waar komen ruitenwissers veelal op voor?


Ruitenwissers worden naast auto's ook gebruikt op:
Vrachtwagens,
treinen, 
trams, 
landbouwvoertuigen, 
tractoren, 
schepen,  
vliegtuigen.

Ruitenwissers zijn bij iedereen bekend, maar wat doen ze nu eigenlijk en wat zijn het precies?

Hoe werkt een ruitenwisser? 


Het ruitenwissersysteem werkt eigenlijk heel simpel. De wissers gaan over de ruit waardoor het water en vuil op de ruit naar de zijkant veegd. Door de snelheid van het voertuig wordt het water, vuil en hagel van de auto geblazen. Er zijn verschillende manieren waarop ruitenwissers op de auto zijn gemonteerd. Dit resulteert in verschillende manieren waarop de ruitenwissers over de ruit bewegen, dit noemt men geometrie.

Wat is het materiaal van Ruitenwissers?

Om een ruitenwisser te maken, zijn er meerdere componenten nodig. Dit zijn ruitenwisserarmen, het rubber en de plastic coating. De meeste fabrikanten produceren dit niet zelf maar kopen deze halffabricaten in. De verbinding- en aandrijf-schakels en de draaipunten die de ruitenwissers bewegen, zijn gemaakt van gegalvaniseerd staal. Galvanisatie is het proces waarbij zinkcoating op staal wordt aangebracht, dit gaat corrosie tegen. Het wisser-frame is gemaakt van aluminium. De wisser zelf die tegen de voorruit aanzitten zijn gemaakt van natuurlijk rubber of synthetische verbindingen. Sommige rubberenbladen zijn composieten van zacht rubber.



Hoe weet ik welke ruitenwisser ik nodig heb? 

Er zijn heel veel verschillende ruitenwissers van verschillende merken. Het is erg moeilijk om te zeggen welke ruitenwissers er op de auto moeten. Vaak kom je de volgende keuzes tegen:
Een Ruitenwisser set voor de voorkant
Een Ruitenwisser voor de voorkant links
Een Ruitenwisser voor de voorkant rechts
Een Ruitenwisser voor de voorkant links
Ruitenwisser voor de achterruit, ook wel rear- achterruitwissers genoemd.

Je kunt ruitenwissers onderscheiden in 2 soorten, de traditionele metaal of aluminium beugel ruitenwissers en de moderne nieuwere varianten en dat zijn de Earotwin flatblade- ruitenwissers. Tussentijds hebben ze de traditonelen metalen of aluminium beugels nog wel aangepast met een spoiler voor minder luchtweerstand en zodat hij beter tegen de vooruit aangedrukt wordt. De flatblade is zo ontworden dat in de vorm van de ruitenwisser ook al een spoiler ontwikkeld zit.


We adviseren u wel om tegelijkertijd beide ruitenwissers te vervangen, dan krijgt u ook niet dat de 1 meer slijt dan de ander. Of dat de ruit alsnog niet goed schoon veegt.

Vaak leveren verschillende merken dezelfde soorten ruitenwissers voor de auto. 
Ben je niet zeker of je de juiste ruitenwisser hebt gevonden? 
hieronder een overzichtsite voor uw juiste ruitenwisser.

Wat is het ontwerp van een ruitenwisser? 

Ruitenwissers zijn ontworpen en gemaakt om water van de voorruit te vegen. De meeste auto’s hebben twee ruitenwissers op de voorruit en ze hebben er één op de achterruit en soms ook één op elke koplamp. De wisser-onderdelen die van buiten de auto zichtbaar zijn, zijn het rubberen mesje, de ruitenwisser-arm die het blad vasthoudt, een veerverbinding die de wisser tegen de voorruit drukt. De wisser zelf heeft tot zes delen, drukpunten of klauwen genoemd. De klauwen verdelen de druk van de wisser langs de achterkant van het blad. Dit wordt beschreven als een balansbalk met een veersysteem, waarbij de wisser de balk is en de klauwen de onderdelen van de ophanging. De klauwen houden het blad gebogen tegen de voorruit om gelijkmatige druk te verdelen, zodat het glas langs het blad wordt gereinigd. Meer klauwen verdelen de druk meestal beter en zijn geschikt voor grote of sterk gebogen voorruiten. Hieronder 4 soorten wisserbladen.

Welke soort aansluitingen heb je allemaal voor een ruitenwisser? 


Wanneer moet ik een ruitenwisser vervangen? Wanneer is een ruitenwisser versleten of kapot?


Het is erg makkelijk om te zien wanneer je ruitenwissers niet meer in goede staat verkeren. Ze maken de ruit namelijk niet meer goed schoon. Je kan ook gepiep horen wat betekent dat de ruitenwissers uitgedroogd zijn, een ander voorbeeld is dat je ruitenwissers strepen trekken. Daarnaast kan het ook zijn dat de rubbers zijn uitgedroogd en er haarscheurtjes ontstaan of dat het rubber veeg gedeelte los laat van het onderste rubberdeel.

De ruiten worden niet meer goed schoon en droog en dit betekent dat je ze snel moet vervangen. Ruitenwissers zorgen er namelijk voor dat goed kunnen zien wat we doen tijdens het rijden wat heel belangrijk is. Wisserbladen moeten regelmatig worden vervangen, anders krijgt u ernstige veiligheidsproblemen door gebrek aan zicht. Aangezien wisserbladen worden blootgesteld aan open lucht en extreme hitte, lage temperaturen, ijs, direct zonlicht, wasmiddelen en chemicaliën, stof van de weg, is het mogelijk dat uw voorruit niet goed schoon kan worden gemaakt. Dus als u denkt dat uw wisser net zo presteert als hieronder, vervang deze dan zo snel mogelijk. 



 

Zelf je ruitenwissers controleren?

Dat kan in 7 eenvoudige stappen:

Stap 1
Controleer je ruitenwisserbladen wanneer je ruitenwissers overdreven veel geluid maken of strepen trekken, en of ze niet zijn uitgedroogd doordat ze haarscheurtjes vertonen of het rubber zich los laat.
Stap 2
Schakel de ruitenwissers uit, zodat ze niet perongeluk door er aan te zitten beginnen te bewegen.
Stap 3
Schakel het contact van de auto uit, zodat je zeker weet dat je veilig kunt werken.
Stap 4
Trek de metalen arm overeind waaraan de wisserbladen bevestigd zitten. Zorg dat je een stuk karton onder beide wissers legt zodat als de wisser terug springt niet de voorruit beschadigd.
Stap 5
Bekijk of de ruitenwisserbladen vies zijn of versleten. Vuile ruitenwisserbladen kunnen ook strepen trekken of het water slecht afvoeren, maar daarmee hoef je ze niet meteen te vervangen. Een poetsbeurt met een schoonmaakdoekje kan het probleem al verhelpen.
Stap 6
Controleer dan ook meteen de paravan van je auto. Dat is het waterafvoer gootje onder de motorkap. Vuil en bladeren hopen zich hier al snel op en kan schade aan de ruitenwissermotor veroorzaken.
Stap 7
Zijn je ruitenwisserbladen versleten of kapot, dan zal je ze moeten vervangen. Bekijk op de gebruiksaanwijzing van de gekochte ruitenwissers hoe dat moet en kies de juiste adpator of laat ze vervangen door de garage.

Wat voor een invloed heeft het weer op de kwaliteit van een ruitenwisser? 

Het weer heeft misschien wel de grootste invloed op de ruitenwissers. Een strenge winter of een droge zomer kan de kwaliteit van de ruitenwissers sterk laten afnemen. Een droge zomer zorgt ervoor dat de ruitenwissers uitdrogen. De rubberen strip droogt dan uit wat ervoor zorgt dat de rubberen strip niet meer goed op de ruit kan aansluiten. Zodra het dan weer begint te regenen merk je snel genoeg dat de ruit niet meer goed schoon en/of opdroogt. De winter is ook niet fijn voor een ruitenwisser. De ruitenwissers kan vastvriezen aan de ruit. Er lijkt weinig aan de hand wanneer je de ruitenwisser dan lostrekt maar de rubberen strip lijdt hieronder waardoor je ruitenwissers minder goed drogen of schoonmaken.

Het zout wat in de winter gestrooid wordt is ook erg slecht voor de ruitenwisser. Dit zout komt namelijk samen met het water op de ruit terecht en dit zorgt ervoor dat de ruitenwisser uitdroogt.

Hoeveel water kunnen ruitenwissers afvoeren?

Het verschilt per auto en per ruitenwisser hoe veel water de ruitenwissers kunnen afvoeren. Een normale auto kan in principe altijd het water wat op de ruit valt zonder problemen afvoeren. De ruitenwissers hebben verschillende standen waardoor ze met hevige regenval meer water kunnen afvoeren dan wanneer het licht regent of miezert. Als je merkt dat de ruitenwissers de hoeveelheid water niet meer goed aankunnen dan kan het zijn dat de ruitenwissers aan vervanging toe zijn.


Review toevoegen
Ruitenwisserarm trekker - Accu pool trekker - Poelietrekker - GEKO

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen