Welke soorten uitlaat systemen zijn er allemaal? En moet je de uitlaat laten controleren?
De uitlaat van de auto controleren
Uitlaat controleren
U kunt gemakkelijk uw eigen uitlaat controleren op schade en lekken.
Dit is erg verstandig om te doen aangezien een kapotte uitlaat al snel tot meer schade aan de motor kan leiden, ook is de kans groot dat de uitlaat meer geluid doorlaat dan wettelijk toegestaan is.
Dus voorkom de boetes en controleer zelf bij vermoeden de uitlaat.
U kunt de uitlaat controleren op lekken en of scheuren door een oude doek of ovenwant te nemen, en vervolgens de auto te starten.
bedek het einde van uw uitlaat met de oude doek of ovenwant, wanneer deze lek is zal er condenswater uit de achter demper lekken of u zult een sissend geluid horen.
Let op dat u dit niet doet wanneer u net een stuk gereden heeft, de uitlaat zal dan heel erg heet zijn!
Rammelt de uitlaat?
Schade aan de uitlaat kan ook ontstaan door bijvoorbeeld het afscheuren of breken van de ophangrubbers.
De rubbers kunnen afbreken door de extreme hitte die deze te verdragen krijgen, meeste ophangrubbers zijn bestand tegen zo’n 90 graden.
Veel warmer dan dat niet, dit kan er dus voor zorgen dat de rubbers slapper en zachter worden en uiteindelijk afscheuren.
Controleer dus ook altijd of de uitlaat nog goed vastzit en niet rammelt of meegeeft wanneer u hier een beetje kracht op zet, aan trekt.