Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set
13% KORTING
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set

Veerspanner set, Speciaal voor BMW, Schokbreker (de)montage set

Veerspanner set, Speciaal voor de BMW, Schokbreker (de)montage set (AUTM-08865).


Artikelnummer:AUTM-08865 Verzendkosten:‚ā¨¬†7,95

Varianten van dit product
bmw timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
BMW Mini Peugeot Citroen Timingset, BMW R55/R56, Citroen C4/C4 Picasso, Peugeot 207/207cc/308
55,00 *
85,00
verstelbare nokkenas blokkeerset, blokkeer  set, tijdafstel set, timing set, afstel set
Timingset VW / Opel / BMW / Audi - Verstelbare nokkenas blokkeerset - ASTA
45,00 *
55,00
bmw timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
BMW Timingset VANOS - Enkel en Dubbel - BMW E30 E31 E32 M40 M44 M52 M52
130,00 *
275,00
timingset BMW, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
Timingset - BMW N42 / N46 / N46T - Distributieset - Blokkeerset - Afstelset
52,50 *
100,00
silentlager montage en demontageset, demontageset silentlager, montageset silentlager
Silentlager bussen montage en demontageset voor BMW, lagertrekset
65,00 *
125,00
timingset bmw, bmw timingset, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
Timingset - BMW, Rover en Opel - Diesel - M41 M51 M47 TU M57 TU 204D3 M47R
65,00 *
225,00
afstelset, blokkeerset, nokkenas, krukaspoelietimingset bmw, bmw timingset, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkee
Timingset BMW, afstelset, blokkeerset, Distributieset, N47, N47S, N57
50,00 *
70,00
bmw timingset, timingset, tijdafstelset, timing set, blokkeerset, afstel set
BMW Mini N13/N18 timingset - N13 B16A - N18 B16/MO - N18 B16A/MO - SATRA
55,00 *
65,00
Wielslot demontage set, BMW, Wielmoersleutel, Wielmoer sleutel, Wiel moer sleutel, Wielbout, Wiel bouten, Wieldoppen, Wiel dopp
BMW montage en demontageset wielbouten - wielmoeren - 10 dlg, velgendop - Wielmoer slot sleutel set
32,50 *
front wheel bearing removal kit, lagerplaat  55 mm-59 mm-63 mm -66,5 mm -70 mm -71,5 mm -73 mm -73,5 mm-75 mm -77,5 mm -81,5 mm
Wiellager montage en demontage set - VW, Audi, BMW, Ford, Seat, Skoda en Opel
115,00 *
135,00
timingset, afstelset, blokkeerset, timing set, distributieset, universeel, borgpen, pen, krukas, nokkenas, timingpen, afstelpla
Mini Cooper S BMW Timingset voor de W10, W11, N14
75,00 *
100,00
Wielslot demontage set, BMW, Wielmoersleutel, Wielmoer sleutel, Wiel moer sleutel, Wielbout, Wiel bouten, Wieldoppen, Wiel dopp
BMW montage en demontageset wielbouten, wielmoeren set met gat, 21 dlg, Wielmoer slot sleutel set
65,00 *
70,00
Wielslot demontage set, BMW, Wielmoersleutel, Wielmoer sleutel, Wiel moer sleutel, Wielbout, Wiel bouten, Wieldoppen, Wiel dopp
BMW (de)montageset wielbouten, 22 dlg, Wielmoer slot sleutel set, wielboutslot
105,00 *
115,00
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set
Veerspanner set - Speciaal voor BMW - Schokbreker (de)montage set
130,00 *
150,00
Timingset BMW - Borggereedschapset - 1.7D - 2.5D - krukasblokkeering.
Timingset BMW - Blokkeergereedschap - 1.7D - 2.5D - Krukasblokkeering ASTA
95,00 *
140,00
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Tandriemsleutel - timingsleutel - Voor BMW en mini - ASTRA
Blokkeer sleutel - Voor BMW en mini - Spansleutel - Tandriemsleutel - timingsleutel - Voor BMW en mini - ASTA
10,00 *
15,00
afstelset, blokkeerset, nokkenas, krukaspoelietimingset bmw, bmw timingset, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkee
Timingset BMW - Afstelset - Distributieset - N47 - N47S - N57 - 1.6 / 2.0 Diesel - SATRA
42,50 *
52,50
BMW timingset VANOS - 2.5L - 3.0L - N51 - N52 - N52K - N53 - N54 - N55 - SATRA
BMW timingset VANOS - 2.5L - 3.0L - N51 - N52 - N52K - N53 - N54 - N55 - SATRA
135,00 *
225,00
Vliegwielvergrendelingsset - Vliegwielblokkeerset - BMW - MINI - SATRA (AUTM-02314)
Vliegwielvergrendelingsset - Vliegwielblokkeerset - BMW - MINI - SATRA
55,00 *
65,00
Timingset - Distributieset - Blokkeerset - Afstelset - BMW N63 V8 - SATRA - timingset BMW, tijdafstel set, tijdafstel set, timi
Timingset - Distributieset - Blokkeerset - Afstelset - BMW N63 V8 - SATRA
80,00 *
100,00
Injector trekker - BMW N43/N53/N54 - Injectoren trekker - ASTA
Injector trekker - BMW N43/N53/N54 - Injectoren trekker - ASTA
37,50 *
47,50
Centrale nokkenas afstel dop - 22 mm - BMW, Mini en Ford - ASTA
Centrale nokkenas afstel dop - 22 mm - BMW, Mini en Ford - ASTA
10,00 *
15,00
BMW montage en demontageset wielbouten - Wielmoer doppen - 3 dlg - ASTA
BMW montage en demontageset wielbouten - Wielmoer doppen - 3 dlg - ASTA
22,50 *
27,50
Timingset - BMW M47 M57 M47TU M57TU, Opel, Landrover - Afstel gereedschap - SATRA
Timingset - BMW M47 M57 M47TU M57TU M57T2 - Opel - Landrover - Afstel gereedschap - SATRA
47,50 *
60,00
Diesel injectiepomp trekker - BMW/ Land Rover - ASTA
Diesel injectiepomp trekker - BMW/ Land Rover - ASTA
37,50 *
50,00
Timingset - BMW/Mini/Peugeot/Citroen - 1.8 en 2.0 - Distributie gereedschap, Afstel set - SATRA
Timingset - BMW/Mini/Peugeot/Citroen - 1.8 en 2.0 - Distributie gereedschap, Afstel set - SATRA
45,00 *
55,00
Remklauw dop - Dop - Mercedes, Audi en BMW - ASTA
Remklauw dop - Dop - Mercedes, Audi en BMW - ASTA
12,50 *
15,00
Timingset - BMW - 1.8 en 2.0 - M52TU/M54/M56 - Blokkeerset - SATRA
Timingset - BMW - 1.8 en 2.0 - M52TU/M54/M56 - Blokkeerset - SATRA
60,00 *
65,00
Achteras (de)montage set - BMW X5 en 5 Series - Bus draagarm demontage - SATRA
Achteras (de)montage set - BMW X5 en 5 Series - Bus draagarm demontage - SATRA
100,00 *
120,00
draagarm bus demontageset bmw 5 serie en 7 serie
BMW Silentlager (de)montageset - Kogelgewricht demontage - BMW 5 serie E39 en 7 serie E38 - ASTA
47,50 *
57,50
BMW Timingset - N51/N52/N53/N54 - Afstelgereedschap - Distributie set
BMW Timingset - N51/N52/N53/N54 - Afstelgereedschap - Distributie set
110,00 *
170,00
 Timingset BMW Mini Peugeot en Citroen - 1.4/1.6 16v (N12, N14, R55) - Blokkeer set - SATRA
Timingset BMW Mini Peugeot en Citroen - 1.4/1.6 16v (N12, N14, R55) - Blokkeer set - SATRA
55,00 *
85,00
Timingset BMW - M42/M44/M50/M52TU/M54/M56 - Blokkeerset - Afstel set - ASTA
Timingset BMW - M42/M44/M50/M52TU/M54/M56 - Blokkeerset - Afstel set - ASTA
90,00 *
100,00
BMW en Mini krukas blokkeer en draai set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
BMW en Mini krukas blokkeer en draai set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
42,50 *
50,00
BMW MINI N47 en N57 krukas blokkeer set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
BMW MINI N47 en N57 krukas blokkeer set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
120,00 *
150,00
BMW brandstofpomp verwijder set - N47 en N57 - ASTA
BMW brandstofpomp verwijder set - N47 en N57 - ASTA
5,00 *
7,50
BMW MINI krukas blokkeer set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
BMW MINI krukas blokkeer set - Afstelgereedschap - Blokkeer set - ASTA
40,00 *
50,00
BMW N55 brandstof injector (de)montage apparaat - Injectoren trekker - ASTA
BMW N55 brandstof injector (de)montage apparaat - Injectoren trekker - ASTA
82,50 *
100,00
Timingset - Distributie set - BMW M60 B30/B40, M62 B35/TUB35/B44/TUB44/TUB46 - SATRA
Timingset - Distributie set - Vanos - BMW M60 B30/B40, M62 B35/TUB35/B44/TUB44/TUB46 - SATRA
150,00 *
180,00
Uitlijningsset voor balansas en oliepomp voor BMW N20, N26-motor - ASTA
Uitlijningsset voor balansas en oliepomp voor BMW N20, N26-motor - ASTA
60,00 *
70,00
Blokkeer sleutel - Fiat 1.2 & 1.4 16v - Spansleutel - Tandriemsleutel - ASTA
Blokkeer sleutel - Fiat 1.2 en 1.4 16v - Spansleutel - Tandriemsleutel - ASTA
5,00 *
7,50
Blokkeer sleutel - Voor BMW en mini - Spansleutel - Tandriemsleutel - SATRA
Blokkeer sleutel - Voor BMW en mini - Spansleutel - Tandriemsleutel - SATRA
7,50 *
12,50
BMW Timingset VANOS - BMW E38 E39 E46 M42 M44 M50 M52 M54 M56 - ASTA
BMW Timingset VANOS - BMW E38 E39 E46 M42 M44 M50 M52 M54 M56 - ASTA
250,00 *
350,00
Adviesprijs ‚ā¨¬†150,00
130,00 incl. BTW *
‚ā¨¬†107,44 excl. BTW
Voorraad: 0
Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Veerspanner set, Speciaal voor de BMW, Schokbreker (de)montage set (AUTM-08865).

 

Specificatie :
 

Voor auto's zonder schokdemper, ideaal voor beperkte ruimte. Bij het monteren en demonteren van de schroefveren van de as.

 
  • Spindeloppervlak: 100 mm - 250 mm
  • Verlengbuis: lengte 204 mm
  • Ratelsleutel 19 mm: lengte: 245 mm
  • 8 mm x 200 mm zeshoekige T-handgreep voor het vasthouden van de spindel
  • 2 klemplaten, veerbereik 60 mm - 120 mm
  • 2 klemplaten veerbereik 120 mm - 170 mm
 
 

Veerspanner. Waarom veerspanners gebruiken?


Een veerpoot opspannen met touw, spanbanden of slangklemmen is levensgevaarlijk. Er komt een druk van minimaal 350kg tot rond de 1000kg vrij bij het spannen van de veren van een auto of kleine bestelbus. Dat is voldoende kracht om ernstige schade aan de auto, of aan u zelf te veroorzaken. Bovendien zijn de bekken van een veerspanner zo gemaakt dat er rekening gehouden is met de vorm van de veer, om weg glijden te voorkomen. Dit gereedschap wordt gebruikt voor het van binnenuit spannen van de veer. 


Wat is een veerpoot?




strut of a car 
De veerpoot verbindt via het fuseestuk en de astap het wiel met de carrosserie. Bovenin is een veerpootlager gemonteerd die de draaiende beweging bij sturen opvangt. De kracht die de veerpoot moet opvangen is het meest:
•    Bij optrekken en remmen.
•    Bij zijdelingse belasting in bochten
•    Bij uit en in veren


Hoe moet ik een veerpoot vervangen? 


Het lijkt misschien zo simpel: Even een setje veren onder je auto vervangen. Wees echter gewaarschuwd, want het kan levensgevaarlijk zijn als je een beetje pech hebt (of niet oplet).
Als je gaat klussen aan je vering/schokbreker/veerpoot is het niet meer dan verstandig om een veerspanner te gebruiken. Op die manier voorkom je namelijk dat de veer (die onder spanning staat) door de garage (of jou) schiet op het moment dat je de boel losmaakt. Iedereen die wel eens met een veertje uit (bijvoorbeeld) een pen gespeeld heeft, kan zich waarschijnlijk wel voorstellen wat er gebeurt als je een ingedrukte veer van een auto zomaar laat losschieten. Twee Amerikanen ondervonden onlangs aan den lijve met wat voor kracht zo’n veer los kan schieten. Car and Driver heeft een serie video’s met de naam Saturday Mechanic waarbij ze laten zien hoe mensen zelf aan hun auto kunnen klussen. Tijdens de opnames schoot echter de veerspanner los en zien we de boel door de garage vliegen. Wonder boven wonder loopt het allemaal goed af en raakt er niemand gewond, maar dit had verschrikkelijk fout kunnen gaan. https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=58994


Veer


Naast het omgaan met bovenstaande krachten heeft de veerpoot een grote invloed op de wielstand en daarmee de wieluitlijning. De volgende standen worden onder andere door een kromme veerpoot beïnvloed bij bijvoorbeeld een aanrijding:
Camber/ wielvlucht, hoe schuin het wiel onder de auto staat tov een loodrechte lijn op het wegdek. Sporing, de mate waarin de wielen naar binnen of naar buiten staan.
Let op! Bij het naar het elkaar toe of van elkaar af draaien van de veer. Afhankelijk van het type veer kan er erg veel spanning op de veer komen te staan. Zorg dan ook dat het gereedschap goed gemonteerd is en draai beide kanten geleidelijk aan of los zodat de veer niet scheef trekt en eruit kan schieten. Bij een kleinere auto zoals bijvoorbeeld een Opel Corsa zal het om een lichte veer gaan, maar bij een zwaardere auto of bij een veer van een verlaging set zal de spanning op de veer vele malen groter zijn.


Waarom heeft een auto vering nodig
 






Als u aan het prestatievermogen van uw auto denkt, dan denkt u waarschijnlijk direct aan pk’s of de tijd die nodig is om van 0 tot 100 km/u op te trekken. Alle energie die de motor opwekt, is echter nutteloos als de bestuurder de auto niet kan controleren. Vering en ophanging zijn hiervoor essentieel. Daarom waren auto-ingenieurs al vroeg bezig om de wegligging van een auto te optimaliseren zodra ze eenmaal de viertakt verbrandingsmotor onder de knie hadden.
De belangrijkste taak van de ophanging is het om de wrijving tussen de banden en het wegoppervlak te maximaliseren. De ophanging zorgt voor stabiliteit van het stuur waardoor de auto goed hanteerbaar blijft. Natuurlijk is de wielophanging ook heel belangrijk voor het comfort van de passagiers in de auto.
Als elke weg perfect vlak was, zouden autoveren overbodig zijn. Maar de wegen in Europa en elders op de wereld zijn verre van helemaal vlak. Zelfs nieuw aangelegde wegen hebben kleine oneffenheden waarop de wielen van een auto reageren. Door deze kleine onvolkomenheden werken er krachten op de wielen. Een hobbel in de weg veroorzaakt dat het wiel loodrecht omhoog en weer omlaag gaat. Het wiel ervaart een verticale versnelling. Hoeveel kracht daarbij precies werkt, is afhankelijk van de grootte van de hobbel in de weg.
 

Veerspanner


 
Als je een schokdemper of veerpoot wilt vervangen gaat dit via een veerspanner. De veren drukken namelijk tegen de veerpoten aan.
Als de bovenste moer van de veerpoot losgeschroefd wordt zonder dat de veren ingedrukt zijn schiet de veer als een ongeleid projectiel los. Voor deze klus is kennis en kunde vereist. Het plaatsen van veerklemmen is geen 'rocket science'. Het juist aandraaien is iets wat belangrijk is. 
De Veerspanner van een auto, werken met een veerspanner: werkruimte creëren!
Let op!
Het behoeft geen betuig dat als deze tegen je aan schiet dit ernstige letselschade kan opleveren! Bij twijfel is ons advies: laat het aan de professional over. Een veerspanner is ook noodzakelijk bij het monteren van de nieuwe veren, anders past de veer niet op de schokbreker. Mechanische veerspanner
De meest voorkomende veer-spanner is mechanische veerspanner. Door het aandraaien van de onderste bouten wordt de veer ingedrukt. Zorg dat de klemmen van de veerspanner goed om de veer heen zit.
Draai de spanner gelijkmatig aan, op deze manier voorkom je dat de veer schuin trekt. Dit vergroot de kan dat de veer uit de veerspanner springt. Dit is wel iets voor de professional. Het lijkt misschien zo simpel: Even een setje veren onder je auto vervangen. Wees echter gewaarschuwd, want het kan levensgevaarlijk zijn als je een beetje pech hebt (of niet oplet).Als je gaat klussen aan je vering/schokbreker is het niet meer dan verstandig om een veerspanner te gebruiken. Op die manier voorkom je namelijk dat de veer (die onder spanning staat) door de garage (of jou) schiet op het moment dat je de boel losmaakt. Iedereen die wel eens met een veertje uit (bijvoorbeeld) een pen gespeeld heeft, kan zich waarschijnlijk wel voorstellen wat er gebeurt als je een ingedrukte veer van een auto zomaar laat losschieten. Twee Amerikanen ondervonden onlangs aan den lijve met wat voor kracht zo’n veer los kan schieten.


Welke Soort autoveren heb je allemaal?



Wat zijn Schroefveren?


Dit zijn de meest voorkomende veren. In feite is het een zware stang die rond een denkbeeldige as gedraaid is. Schroefveren trekken samen en rekken uit om de beweging van de wielen te absorberen.


Wat zijn Bladveren? 


Dit type veer bestaat uit verschillende lagen metaal (zogenaamde “bladen”) die met elkaar verbonden zijn tot één geheel. Bladveren werden voor het eerst gebruikt op koetsen en op de meeste Amerikaanse auto’s tot 1985. Ze worden nog steeds gebruikt op de meeste vrachtwagens en zware voertuigen.


Wat is een Torsiestang?


Torsiestangen gebruiken de gedraaide eigenschappen van een stalen stang voor spiraalveerachtige prestaties. Zo werken ze: Een uiteinde van een staaf wordt verankerd aan het voertuigframe. Het andere uiteinde is verankerd in een vorkbeen dat fungeert als een hefboom die loodrecht op de torsiestang bevestigd is. Wanneer het wiel over een hobbel rijdt, wordt de verticale beweging overgebracht op het vorkbeen en vervolgens op de torsiestang. De torsiestang draait vervolgens langs de as waardoor hij veerkracht biedt. Vele Europese autofabrikanten gebruikten dit systeem, bijvoorbeeld Packard en Chrysler in de Verenigde Staten in de jaren 1950 en 1960.


Wat zijn Luchtveren?


Luchtveren bestaan uit een cilindrische kamer die met lucht gevuld is. Ze bevinden zich tussen het wiel en de carrosserie van de auto. Door het samendrukken van de lucht absorberen zij de schokken van de wielen. Dit concept is eigenlijk meer dan een eeuw oud en kan ook al gevonden worden op koetsen. Luchtveren uit die tijd werden gemaakt van lederen membranen, die met lucht gevuld waren. In de jaren 1930 werden ze vervangen door gegoten rubberen luchtveren.
Op basis van waar veren zich bij een auto bevinden – bijvoorbeeld tussen de wielen en het frame – praten ingenieurs vaak over de afgeveerde massa en de onafgeveerde massa.
Wat is het verschil met een afgeveerd en onaf geveerd gewicht?
De afgeveerde massa van het voertuig is de massa die ondersteund wordt door de veren, terwijl de onafgeveerde massa gedefinieerd is als de massa tussen het wegdek en de vering. De stijfheid van de veren is van invloed op hoe de afgeveerde massa reageert terwijl de auto rijdt.

Review toevoegen
Veerspanner, Veer spanner, Veerspanners, Veer spanner, Veerklem, Veer klem, Veerklem set, Veer klem set

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen