









- Moeren M10x1,0 mm 15 stuks
- UNF moeren 3/8” 10 stuks
- Schroeven M10x1.0x16.0 mm (volledige draad) 20 stuks
- UNF schroeven 3/8”x20.0 (volledige draad) 20 stuks
- Schroeven M10x1.0x17.0 mm 50 stuks
- Schroeven M10x1.0x20.0 mm 20 stuks
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
remleiding moeren - remleiding nippels - rem leiding koppelstuk - wartelmoer - asta (AUTM-05738).
Professionele set van 135 remleidingmoeren met mannelijke en vrouwelijke remmoeren in metrische en imperiale (AF) maten. Speciaal ontworpen voor gebruik met 3/16″ remleidingen, gemonteerd op de meeste voertuigen. De set bestaat uit een mix van korte vrouwelijke en mannelijke metrische, lange mannelijke metrische, mannelijke volle draad, korte vrouwelijke imperiale en lange mannelijke imperiale maten. Gemaakt van gehard en getemperd koolstofstaal met een gegalvaniseerde afwerking voor extra corrosiebestendigheid. Geleverd in een kunststof opbergdoos.Inhoud:
- Moeren M10x1,0 mm 15 stuks
- UNF moeren 3/8” 10 stuks
- Schroeven M10x1.0x16.0 mm (volledige draad) 20 stuks
- UNF schroeven 3/8”x20.0 (volledige draad) 20 stuks
- Schroeven M10x1.0x17.0 mm 50 stuks
- Schroeven M10x1.0x20.0 mm 20 stuks
Specificaties:
- Materiaal: koolstofstaal
- Afwerking: gegalvaniseerd
Wat is een remleiding moer?
Een remleidingmoer, ook wel remleidingnippel of remleidingwartel genoemd, is een klein, meestal metalen onderdeel dat wordt gebruikt om een remleiding stevig en lekvrij aan te sluiten op andere componenten van het remsysteem van een voertuig. Deze componenten kunnen bijvoorbeeld zijn:
- De hoofdremcilinder
- De remklauwen
- De wielremcilinders
- Remdrukregelaars
- Remleiding T-stukken of verdeelblokken
- Remslangen
De belangrijkste functies van een remleidingmoer zijn:
- Zorgen voor een veilige en betrouwbare verbinding: De moer draagt bij aan een sterke mechanische verbinding tussen de remleiding en het andere onderdeel.
- Garanderen van een lekvrije afdichting: Door de moer aan te draaien, wordt de conische of flared (uitgeboorde) uiteinde van de remleiding tegen een overeenkomstige conische zitting in de aansluiting getrokken, waardoor een drukdichte afdichting ontstaat die de remvloeistof binnen het gesloten systeem houdt.
Kenmerken van remleidingmoeren:
- Materiaal: Ze zijn meestal gemaakt van staal (vaak gegalvaniseerd of voorzien van een andere corrosiewerende coating) of messing. Dit zorgt voor sterkte en weerstand tegen corrosie door remvloeistof en omgevingsinvloeden.
- Draad: Ze hebben een nauwkeurige schroefdraad die past op de schroefdraad van de aansluiting op het remsysteemcomponent.
- Vorm: De vorm kan variëren, maar ze hebben meestal een zeskantige buitenkant zodat ze met een remleiding- of steeksleutel kunnen worden vastgedraaid.
- Maat: Remleidingmoeren komen in verschillende metrische en imperiale maten, afhankelijk van de diameter van de remleiding en de specificaties van het voertuig. De meest voorkomende maten zijn bijvoorbeeld M10x1.0, M12x1.0, 3/8"-24 UNF, etc.
- Type: Er zijn verschillende types, afhankelijk van het type remleidingaansluiting (bijvoorbeeld DIN-fels, SAE-fels).
Belangrijk:
Het is cruciaal om de juiste maat en type remleidingmoer te gebruiken voor een specifieke toepassing om een veilige en lekvrije remwerking te garanderen. Het gebruik van een verkeerde moer kan leiden tot lekkage, verlies van remdruk en potentieel gevaarlijke situaties. Bij het vervangen van remleidingen of componenten is het vaak aan te raden om ook de bijbehorende moeren te vervangen.
Bron: Youtube
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen