audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok
25% KORTING
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok

audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blokkeerset asta 

MERK: ASTA/SATRA

Distributiegereedschapset voor Audi 2.4 en 3.2L V6 FSi-benzinemotor - en de v8 en v10 cilinder motoren, bevat alle benodigde gereedschappen om de distributie in de juiste positie te vergrendelen tijde


Artikelnummer:AUTM-07969 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5901583512940

Varianten van dit product
ashoes klemtang, oetiker slangklemtang, tang ashoesklemmen, ashoesklemmen tang
Ashoes klemtang, voor onder andere VW, Audi, Opel, BMW, Mercedes Benz, Honda, Nissan en Mazda.
17,50 *
paspennen set VW en Audi, audi paspennen, vw paspennen, paspennen, pas pennen, paspen, pas pen
Subframe paspennen set, VW en Audi, M12x1.5
17,50 *
27,50
tang klepsteelrubbers, stootrubbertang, klep stootrubber tang, klepafdichting tang
Tang klepsteeltrubbers, klepveertang, 250mm lang, voor bijv. Audi, Skoda, Seat, VW, Opel, Ford
12,50 *
17,50
 nokkenas trekset, puller, poelietrekker
Nokkenas wieltrekker, Poelietrekker VAG, Puller voor VW/Skoda/Audi
55,00 *
75,00
Blokkeerset, blokkeersleutel, krukas, nokkenas, timingset audi, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afste
Distributieset TFSI - Blokkeersleutels - AUDI Q5 2.0 A6L 2.8 3.0T - Timingset
150,00 *
200,00
Timingset Audi FSI 2.4 en 5.2 Liter - VW - Afstelset - Blokkeer set - SATRA
Timingset Audi en volkswagen FSI / TFSI 2.4 tot en met 5.2 Liter - VW - Afstelset - Blokkeer set - SATRA
85,00 *
120,00
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi A3 A4 A6 VW Golf - ASTA
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi A3 A4 A6 VW Golf - ASTA
60,00 *
80,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
45,00 *
55,00
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 2.5 TFSI RS - ASTA
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 2.5 TFSI RS - ASTA
95,00 *
115,00
Interieur clip set - Auto clips 160 dlg - Audi - Interieurclips - ASTA
interieur clip set - auto clips 160 delig - audi - interieurclips - asta
10,00 *
22,50
Olievulslang - VW en Audi - DSG versnellingsbak - Olieverversingsadapter - ASTA
Olievulslang - VW en Audi - DSG versnellingsbak - Olieverversingsadapter - ASTA
20,00 *
25,00
Remklauw dop - Moerdop - Dop - Audi Q5 S5 en Bentley - ASTA
Remklauw dop - Moerdop - Dop - Audi Q5 S5 en Bentley - ASTA
7,50 *
10,00
Remklauw dop  9 mm - Moerdop - Dop - Porsche, VW en Audi - ASTA
Remklauw dop 9 mm - Moerdop - Dop - Porsche, VW en Audi - ASTA
5,50 *
6,50
Remklauw dop - Dop - Mercedes, Audi en BMW - ASTA
Remklauw dop - Dop - Mercedes, Audi en BMW - ASTA
12,50 *
15,00
Timingset - Blokkeerset - Dubbele nokkenas vergrendeling - Audi 2.6/2.8 V6 - ASTA
Timingset - Blokkeerset - Dubbele nokkenas vergrendeling - Audi 2.6/2.8 V6 - ASTA
45,00 *
55,00
Audi (de)montageset wielbouten - 22 dlg - Wielmoer slot sleutel set - Wielboutslot
Audi (de)montageset wielbouten - 22 dlg - Wielmoer slot sleutel set - Wielboutslot
90,00 *
100,00
Remklauw dop - Moerdop - 20 mm Dop - Porsche en Audi - ASTA
Remklauw dop - Moerdop - 20 mm Dop - Porsche en Audi - ASTA
5,50 *
8,50
Audi nokkenas blokkeerset - Timing set - AUDI A4/A6/A8 - 3.0 V6/ASN/BBJ/AVK - GEKO
Audi nokkenas blokkeerset - Timing set - AUDI A4/A6/A8 - 3.0 V6/ASN/BBJ/AVK - GEKO
60,00 *
70,00
Timingset - Blokkeerset - Nokkenas vergrendeling - Audi 2.4/2.7/2.8 V6 - GEKO
Timingset - Blokkeerset - Nokkenas vergrendeling - Audi 2.4/2.7/2.8 V6 - GEKO
25,00 *
35,00
Hoge druk injector verwijder en installatie set voor VW en Audi - 18 delig - FSi/TFSI en TDI motoren - ASTA
Hoge druk injector verwijder en installatie set voor VW en Audi - 18 delig - FSi/TFSI en TDI motoren - ASTA
137,50 *
167,50
Koelvloeistof expansietank demontage sleutel - Audi E-Tron - Expansievat montage dop - ASTA
Koelvloeistof expansietank demontage sleutel - Audi E-Tron - Expansievat montage dop - ASTA
7,50 *
15,00
Timingset VAG 2.5, 2.8, 3.0, 3.2 en Porsche 3.0 - Distributieset - Blokkeersleutels - ASTA
Timingset VAG 2.5, 2.8, 3.0, 3.2 en Porsche 3.0 - Distributieset - Blokkeersleutels - Afstelset ASTA
150,00 *
205,00
Nokkenas vergrendelingsgereedschap set voor Audi 3.6 V8 en 4.2 V8 - SATRA
Nokkenas vergrendelingsgereedschap set voor Audi 3.6 V8 en 4.2 V8 - SATRA
42,50 *
55,00
Remklauw dop - 14mm - Moerdop - 7 punts - Dop - Audi - ASTA
Remklauw dop - 14mm - Moerdop - 7 punts - Dop - Audi - ASTA
5,50 *
7,50
Nokkenas vergrendelingsgereedschap voor Audi 2.5 TFSI V6 - Nokkenas versteller - SATRA
Nokkenas vergrendelingsgereedschap voor Audi 2.5 TFSI V6 - Nokkenas versteller - ASTA
22,50 *
30,00
audi 3.0 l v6 nokkenas audi a4 - a6 - a8 - 3.0 v6 blokkeerset - afstelset - asn - bbj - avk - satra
audi 3.0 l v6 nokkenas audi a4 - a6 - a8 - 3.0 v6 blokkeerset - afstelset - asn - bbj - avk - satra
60,00 *
70,00
audi rs q3 -  audi rs3 - audi tt 5 cilinder tfsi motoren distributie set - afstel gereedschap - blokkeerset kettingrevis
audi rs q3 - audi rs3 - audi tt 5 cilinder tfsi motoren distributie set - afstel gereedschap - blokkeerset kettingrevisie satra 
40,00 *
50,00
Adviesprijs € 100,00
75,00 incl. BTW *
€ 61,98 excl. BTW
Voorraad: 2


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Nokkenasblokkeergereedschap (2 stuks) Distributiepen van de krukas
  • Audi: A4, RS4, S5, A6 - Allroad: A8, S8, R8, Q7
  • oem nummers T40070 en T40069
  • motorcodes ​​​​​BDW, AUK, BGP, BGQ, BHK, BPK, BVJ, BNS, BYH, CAUA, BXA, BSM
  • Audi V6-, V8- en V10-motoren.
  • 2.4L en 3.2L - 4.2 en 5.2 FSI motoren

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blokkeerset asta (AUTM-07969).

Distributiegereedschapset voor Audi 2.4 en 3.2L V6 FSi-benzinemotor, bevat alle benodigde gereedschappen om de distributie in de juiste positie te vergrendelen tijdens het afstellen of vervangen van de ketting of riem. Kan worden gebruikt op Audi V6-, V8- en V10-motoren.

Inhoud:

  • Nokkenasblokkeergereedschap (2 stuks)
  • Distributiepen van de krukas

Geschikt voor de volgende modellen : 

Audi:

  • Audi: A4, RS4, S5, A6
  • Allroad: A8, S8, R8, Q7

Motorcodes:

  • ​​​​​BDW, AUK, BGP, BGQ, BHK, BPK, BVJ, BNS, BYH, CAUA, BXA, BSM

OEM Nummers:

  • T40070
  • T40069

Brandstoftype:

  • Benzine

De Audi 2.4 tot 5.2 liter FSI V6, V8 en V10 motoren behoren tot de generatie hoogwaardige, atmosferische (niet-turbo) V-motoren die Audi in de jaren 2000 gebruikte. Ze vertegenwoordigden de top van de motorbouwkunst van het merk voordat turbotechnologie de overhand kreeg.

De gemeenschappelijke factor in al deze motoren is de FSI (Fuel Stratified Injection)-technologie, Audi’s naam voor directe benzine-injectie.
  • De Technologie: FSI (Directe Injectie)
  • FSI is de belangrijkste technologische sprong van deze familie. De brandstof wordt onder zeer hoge druk rechtstreeks in de verbrandingskamer geïnjecteerd, in plaats van in het inlaatspruitstuk.
  • Voordelen: Dit zorgt voor een nauwkeurigere controle over de verbranding, wat leidt tot een hoger vermogen en een lager brandstofverbruik in vergelijking met hun voorgangers.

Overzicht per Cilinderconfiguratie tussen de verschillende motoren van audi met v6 - v8 en v10:

Motor    Configuratie    Toepassing    Kenmerken
2.4L en 3.2L FSI    V6    Audi A4, A6, A8    De 3.2L was de krachtigste atmosferische V6 van Audi. Dit waren de mainstream motoren voor de middenklasse en het hogere segment.
4.2L FSI    V8    Audi S4, RS4 (B7), R8 (Gen 1)    De legendarische V8, vooral in de RS4-versie, bekend om zijn hoogtoerige karakter (tot 8.250 tpm). Dit was de basis-motor in de Audi R8.
5.2L FSI    V10    Audi S6, S8, R8 V10    De absolute top. De V10 is grotendeels afgeleid van de 4.2L V8 en deelt zijn architectuur met de Lamborghini Gallardo V10, wat resulteerde in een ongelooflijke vermogensafgifte en een zeer kenmerkend geluid.

Cruciale Aandachtspunten en Onderhoud van de 2.4 -3.2 4.2 en de 5.2 liter motoren: 

Ondanks hun fenomenale prestaties en betrouwbaarheid, hebben de FSI-motoren twee belangrijke en vaak dure aandachtspunten:

Koolstofafzetting (Carbon Build-up):

Door de directe injectie (FSI) stroomt er geen brandstof meer langs de inlaatkleppen om ze schoon te spoelen.

  • Dit leidt tot een ophoping van koolstofafzetting op de achterkant van de kleppen, wat de luchtstroom en uiteindelijk het vermogen ernstig kan belemmeren.
  • Dit vereist periodieke reiniging, vaak via het arbeidsintensieve walnut blasting (walnootstralen).

Distributieketting (V8 en V10):

  • De 4.2L V8- en 5.2L V10-motoren gebruiken een distributieketting die aan de achterzijde van de motor (bij het schutbord) is gemonteerd.
  • Als de kettingspanners of geleiders defect raken, vereist de reparatie vaak demontage van de motor of de versnellingsbak, wat de arbeidskosten en dus de totale reparatiekosten extreem hoog maakt.
Kortom, de FSI V-motoren zijn meesterwerken op het gebied van atmosferische prestaties en geluid, maar de kosten van het bezit worden sterk beïnvloed door de noodzakelijke (en dure) onderhoudsbeurten aan het FSI- en distributiesysteem.


Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen. Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
 

Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:

Momentsleutels
Revisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen 
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen

 

Review toevoegen
audi 2.4 - 3.2 - 4.2 en 5.2 FSI  v6 - v8 en v10 motoren distributie timing set - afstel gereedschap - blok

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen