











- Lengte van de arm:Â 14 cm (tussen de bevestigingsplaten)
- Geschikt voor:Â universeel toepasbaar
- Exclusief:Â montagematerialen, gemakkelijk hieronder mee te bestellen
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
reservewielhouder voor disselmontage - reservewielsteun - reservewielbeugel - wieldrager (AANH-05342).
Het is altijd een zoektocht om te bepalen waar je het beste het reservewiel kan monteren. Wij hebben daarom een handige reservewiel houder die je op de dissel kan monteren om hierop het reservewiel vast te maken. Zo neemt het wiel geen onnodige ruimte van de laadbak in en kan je er in geval van pech in ieder geval makkelijk bij.
Deze reservewielhouder is geschikt voor iedere velg en steekmaat! Of deze nu een 4 of een 5 gats aansluiting heeft.
Specificaties:
- Lengte van de arm: 14 cm (tussen de bevestigingsplaten)
- Geschikt voor: universeel toepasbaar
- Exclusief: montagematerialen, gemakkelijk hieronder mee te bestellen
Toevoegen:
- 2x bout M12x40 mm
- 2x carrosseriering M12x35
- 2x moer M12
- 4x zeskanttapbout M10x90 mm
- 4x borgmoer M10
- 4x sluitring M10
- Worden niet erbij geleverd!!
Wat is een reservewielhouder?
Een reservewielhouder is een specifiek ontworpen constructie of mechanisme dat dient om een reservewiel (of noodreservewiel) veilig en stevig aan een voertuig te bevestigen en op te bergen. Het doel is om het reservewiel toegankelijk te maken voor het geval een van de rijdende banden lek raakt of beschadigd wordt.
Functie en nut:
-
Veilige opslag: De houder zorgt ervoor dat het zware reservewiel tijdens het rijden op zijn plaats blijft en niet gaat schuiven of losraken, wat gevaarlijk kan zijn.
-
Bescherming van het wiel: Afhankelijk van het type houder, kan deze het reservewiel beschermen tegen weersinvloeden, vuil en beschadigingen.
-
Toegankelijkheid: De houder is zo ontworpen dat het reservewiel relatief eenvoudig te bereiken en te verwijderen is bij pech.
-
Ruimtebesparing: Door het reservewiel op een specifieke plek op te bergen, wordt kostbare ruimte in het interieur of de laadruimte van het voertuig bespaard.
-
Wettelijke eisen/bruikbaarheid: Hoewel niet in alle voertuigen verplicht, is de aanwezigheid van een reservewiel (of een reparatieset) essentieel voor de mobiliteit bij pech onderweg.
Waar vind je reservewielhouders?
Reservewielhouders zijn te vinden op diverse soorten voertuigen, maar de locatie en het type houder variëren sterk:
-
Personenauto's:
-
In de kofferbak (onder de vloer): Dit is de meest gangbare plek. Het wiel ligt in een uitsparing onder de bagageruimtevloer, soms bedekt met tapijt. Dit is de meest nette en beschermde oplossing.
-
Op de achterklep: Vaak gezien bij SUV's, terreinwagens en sommige campers. Het wiel is dan extern zichtbaar en toegankelijk, vaak met een beschermhoes. Dit bespaart binnenruimte en is robuust.
-
Onder de auto (buiten): Bij grotere auto's, MPV's of bestelwagens kan het reservewiel onder de auto worden gehangen met een lier- of draaisysteem. Dit is ruimtebesparend, maar het wiel is gevoeliger voor vuil en roest en minder makkelijk toegankelijk.
-
-
Campers en caravans:
-
In de disselbak: Bij caravans wordt het reservewiel vaak in de disselbak (voorop) opgeborgen, soms in een speciale houder.
-
Onder de caravan/camper: Veel caravans en campers hebben een speciale onderbouw reservewielhouder of reservewieldrager die onder het chassis wordt gemonteerd. Dit bespaart ruimte in het woongedeelte en houdt het zwaartepunt laag.
-
Aan de achterzijde (buiten): Bij sommige campers en caravans wordt het reservewiel extern aan de achterkant gemonteerd, vaak op een fietsendrager-achtig rek.
-
-
Bedrijfswagens en aanhangers:
-
Onder de laadbak: Net als bij auto's, maar dan groter en robuuster.
-
Aan de zijkant van de laadbak: Soms met een beugel aan de buitenzijde van de laadbak gemonteerd.
-
Op de dissel (aanhanger): Specifieke houders voor aanhangers die het wiel verticaal of horizontaal op de dissel plaatsen.
-
Typen reservewielhouders (constructies):
-
Verzonken uitsparing: Een voorgevormde kuip of uitsparing in het chassis/vloer.
-
Lier- of hefsysteem: Een mechanisme dat het wiel omhoog en omlaag kan lieren (vaak bij onderbouwmontage).
-
Beugelconstructie: Een frame of beugel van metaal dat het wiel stevig vasthoudt met bouten of klemmen.
-
Klep- of scharniersysteem: Waarbij het wiel aan een scharnierende constructie is bevestigd (bijv. aan een achterklep).
Een reservewielhouder is dus een cruciaal onderdeel voor de praktische inzetbaarheid van een reservewiel en draagt bij aan de veiligheid en het comfort onderweg.
Wij bij Trailer and Tools hebben een ruim assortiment aanhanger onderdelen. Door dagelijks gebruik kunnen aanhanger onderdelen defect raken die bepalend zijn voor de werking van uw aanhangwagen. Deze onderdelen kunt u bij ons op de webshop terug vinden. Zo zorgt u ervoor dat u uw aanhanger weer veilig kunt gebruiken. Hieronder vindt u een categorie overzicht van al onze onderdelen. Door op de categorie te klikken ziet u vervolgens alle producten.
- Aanhanger verlichting
- Stekkers en stekkerdozen
- (Hulp)koppelingen en trekhaken
- Neuswielen en steunpoten
- Hang en sluitwerk
- Aanhanger ijzerwaren en bevestiging
- Reflectoren
- Aanhangernetten, gaaskleden en dekzeilen
- Spatborden
- Lading vastzetten
- Kabels, chassisklemmen en lasdozen
- Sloten
- Disselbakken
- Paardentrailer onderdelen
- Zwaailampen en verlichtingsbalken
- Led werklampen
- Beschermrekken voor achterlichten
- Elastiek en bagagespinnen
- Spanrubbers
- Boot aanhanger onderdelen
- Handlieren en accessoires
- Oprijplaten
- Overige onderdelen
- Stofhoezen
- Caravan onderdelen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen