







- Fsi timingset - blokkeerset
- nokkenassen en spanner 1.4 en 1.6L FSI-benzinemotoren
- VAG-series van 1999 tot 2015.
- Audi A2: 2000 - 2006 Seat Altea - Altea XL: 2006 - 2013 Arosa: 1999 - 2005 Cordoba: 1999 - 2009 Ibiza: 1999 - 2013 Inca: 2000 - 2004 Leon: 1999 - 2013 Toledo: 1999 - 2009
- Skoda Fabia: 1999 - 2015 Octavia: 2000 - 2013 Praktik: 2007 - 2015 Roomster: 2006 - 2015
- Volkswagen Beetle: 2001 - 2011 Bora: 1998 - 2005 Caddy/Caddy Maxi: 1999 - 2010 Golf IV/V/VI: 1998 - 2013 Lupo: 1998 - 2005 Polo: 1998 - 2014
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
vag 1.4 - 1.6 fsi blokkeer stiften - Afstelset - timingset voor benzinemotoren van 1999 tot en met 2015 (AUTM-08359).
Een kleine maar essentiële set voor het afstellen van de nokkenassen en spanner van de populaire 1.4 en 1.6L FSI-benzinemotoren die te vinden zijn in de VAG-series van 1999 tot 2015.De motoren gebruiken één riem om de aandrijving over de nokkenassen over te brengen; afhankelijk van de motorspecificatie kunnen de nokkeninstelpennen met of zonder de meegeleverde dwarsbalk worden gebruikt. Deze set is geschikt voor gebruik met de volgende vervangende distributieriemsets INA 530008910, Contitech CT957K1 en Gates K025565XS.
Deze set is geschikt voor de volgende modellen : ​
Audi- A2: 2000 - 2006
- Altea/Altea XL: 2006 - 2013
- Arosa: 1999 - 2005
- Cordoba: 1999 - 2009
- Ibiza: 1999 - 2013
- Inca: 2000 - 2004
- Leon: 1999 - 2013
- Toledo: 1999 - 2009
- Fabia: 1999 - 2015
- Octavia: 2000 - 2013
- Praktik: 2007 - 2015
- Roomster: 2006 - 2015
- Beetle: 2001 - 2011
- Bora: 1998 - 2005
- Caddy/Caddy Maxi: 1999 - 2010
- Golf IV/V/VI: 1998 - 2013
- Lupo: 1998 - 2005
- Polo: 1998 - 2014
Motorcodes:
1.4:- AFK
- AHW
- AKQ
- APE
- AQQ
- ARR
- AUA
- AUB
- AXP
- BBY
- BBZ
- BCA
- BKY
- BUD
- CGGA
- CGGB
- CMAA.
- AJV
- ARC
- ATN
- AUS
- AVY
- AZD
- BAD
- BCB
OEM nummer :
- T10016
- Kerntechnologie: FSI (Directe Injectie)
- FSI (Fuel Stratified Injection): Dit is de sleutel. De brandstof wordt niet in het inlaatspruitstuk gespoten, maar direct in de verbrandingskamer.
- Arme Verbranding (Stratified Charge): De technologie was aanvankelijk ontworpen om een zeer efficiënte "arme verbranding" (stratified charge) mogelijk te maken bij lage belasting. Dit betekende dat de motor extreem zuinig kon zijn in bepaalde rijomstandigheden.
- Atmosferisch: In tegenstelling tot de latere TSI/TFSI-motoren, gebruikten deze FSI-motoren geen turbo. Ze vertrouwden puur op de directe injectie en de atmosferische inlaat om hun prestaties te verbeteren ten opzichte van de oudere injectiemotoren.
- Distributie: De motoren zijn over het algemeen riemaangedreven. Strikte naleving van de vervangingsintervallen van de distributieriem is van vitaal belang.
Belangrijkste Aandachtspunten van de VAG 1.4 en 1.6 FSI-motoren:
Hoewel ze zuinig waren, kregen deze motoren te maken met problemen die inherent zijn aan de vroege generatie directe injectie:- Koolstofafzetting op Inlaatkleppen: Dit is het meest voorkomende probleem. Omdat de brandstof direct in de cilinder wordt gespoten, stroomt er geen brandstof meer langs de inlaatkleppen om ze schoon te spoelen. Dit leidt tot een ophoping van koolstofafzetting die de luchtstroom vermindert en vermogensverlies veroorzaakt. Periodieke reiniging (walnootstralen) is vaak nodig.
- Hogedruk Brandstofpomp (HPFP): De HPFP, die nodig is om de extreem hoge injectiedruk te genereren, kan gevoelig zijn voor slijtage en storingen, wat een kostbare reparatie kan zijn.
- Ontsteking: De bobines (ignition coils) waren op sommige versies van deze motoren een veelvoorkomend elektrisch zwak punt.
Het wordt aanbevolen om een ​​gekwalificeerde monteur te raadplegen om de juiste distributieset voor uw voertuig te bepalen en om de distributieriem te vervangen. Het vervangen van een distributieriem is een complexe klus die gespecialiseerd gereedschap en kennis vereist.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas?
Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft.
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen