









- vag 3.7 en 4.2 v8 blokkeerstang voor benzine motoren
- audi en volkswagen
- Motorcode van de 3.7 V8 – AKC, AQG, BFL
- Motorcode van de 4.2 V8 – AKB, ANK, AQF, AQH, AQJ, ARS, ART, ARU, ASG, AUW, AUX, AVN, AVP, AWN, AXQ, AYS, BBD, BCS, BCY, BFM, BGH, BGJ, BGK, BHX, BRV
- Nokkenas vergrendelingsstang
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
vag 3.7 en 4.2 v8 blokkeerstang - nokkenas vergrendeling beugel - blokkeers tang - distributiestang (AUTM-08348).
Nokkenas borg gereedschap voor riem aangedreven VAG (Audi, Volkswagen) 3.7 en 4.2L V8 benzinemotor van 1999-2016. Set bevat het benodigde gereedschap om de nokkenas in de juiste timingpositie te vergrendelen tijdens het afstellen of vervangen van de riem op een V8-motor.
Inhoud:
- Nokkenas vergrendelingsstang
Geschikt voor de volgende modellen:
Audi
- A6 (1999-2005), A6 Quattro (1999-2005)
- A8 (1999-2006)
- RS6 (2003-2005)
- S6 (2000-2004)
- S8 (1999-2003)
Volkswagen
- Phaeton (2002-2016)
- Touareg (2003-2010)
Motorcodes:
- – 3.7 V8 – AKC, AQG, BFL
- – 4.2 V8 – AKB, ANK, AQF, AQH, AQJ, ARS, ART, ARU, ASG, AUW, AUX, AVN, AVP, AWN, AXQ, AYS, BBD, BCS, BCY, BFM, BGH, BGJ, BGK, BHX, BRV
Brandstof type:
- Benzine
De VAG 3.7 en 4.2 V8-motoren zijn een familie van atmosferische (niet-turbo) V8-benzinemotoren die een kenmerkend onderdeel waren van Audi's en Volkswagens premium en performance-aanbod, voornamelijk van de jaren '90 tot in de vroege jaren 2010.
Deze motoren staan bekend om hun soepele vermogensafgifte, duurzaamheid en het sportieve V8-geluid.
Kernkenmerken van de 3.7 en 4.2 v8 motoren van de VAG groep:
- Configuratie: V8-motor met een 90 graden blokhoek.
- Cilinderkoppen: Standaard voorzien van Dubbele Nokkenassen (DOHC) met 4 kleppen per cilinder, wat neerkomt op een 32-kleps motor.
- Constructie: Grotendeels gemaakt van een aluminiumlegering, wat zorgt voor een relatief laag gewicht.
Evolutie in Brandstofinjectie:
- Vroege Versies: Conventionele injectie in het inlaatspruitstuk.
- Latere Versies (FSI): Introductie van Fuel Stratified Injection (FSI), oftewel directe injectie. Dit verbeterde het vermogen en de efficiëntie aanzienlijk (bijvoorbeeld in de Audi B7 RS4 en de R8).
De Verschillen in Cilinderinhoud en Toepassing van de 3.7 en de 4.2 liter v8 motoren:
- 3.7L V8: De kleinere variant. Werd voornamelijk gebruikt in de Audi A8 (D2/D3-generatie) als de instap-V8, gericht op luxe en efficiëntie.
- 4.2L V8: De meest voorkomende en beroemde versie.
- Luxe: Gebruikt in de Audi A8 en de VW Phaeton.
- Sport: Gebruikt in de Audi S4 (B6 en B7), S6 en de eerste generatie Audi R8 (als basismotor).
- High-Performance: De FSI-versie in de Audi RS4 (B7) en de R8 staat bekend als een hoogtoerige, zeer krachtige atmosferische motor.
Belangrijke Aandachtspunten en Onderhoud van de 3.7 en de 4.2 liter motoren:
De onderhoudsbehoeften van deze motoren variëren sterk op basis van de generatie van de distributie:
1. Riem-aangedreven Motoren (Vroege Generaties)Distributieriem: Vroege 4.2 V8-motoren (met name de non-FSI versies) gebruiken een distributieriem die een strikte en kostbare vervangingsinterval vereist.
2. Ketting-aangedreven Motoren (Latere FSI-Generaties)
Distributieketting (RS4/R8): De latere FSI-motoren, zoals in de RS4 en R8, gebruiken een distributieketting. Het kritieke probleem hier is de locatie van de ketting en de spanners: ze bevinden zich aan de achterkant van de motor (bij het schutbord).
Kosten: Voor het vervangen van de ketting, spanners of geleiders moet vaak de motor uit de auto worden gehaald, wat een extreem dure reparatie is.
3. Koolstofafzetting (FSI-Motoren)
De directe injectie van de FSI-motoren leidt tot koolstofafzetting op de inlaatkleppen, omdat er geen brandstof langs de kleppen stroomt om ze schoon te spoelen. Dit vereist periodieke reiniging ("walnut blasting") om vermogensverlies te voorkomen.
De VAG 3.7 en 4.2 V8-motoren zijn fantastische, karaktervolle motoren, maar vereisen wel specifieke en vaak kostbare onderhoudsmaatregelen om betrouwbaar te blijven.
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen