Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
15% KORTING
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA

Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA (AUTM-02852).


Artikelnummer:AUTM-02852 Verzendkosten:€ 9,50 EAN:5902188475098

Adviesprijs € 130,00
110,00 incl. BTW *
€ 90,91 excl. BTW
Voorraad: 3 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA (AUTM-02852).

Silentlager pers set van Trailer and Tools. Vergemakkelijkt het demonteren en monteren van kogelgewrichten zonder ze te beschadigen.

Toepassing:
 
  • Voor het makkelijker demonteren en monteren van de kogelgewricht en fuseekogels van ophangverbindingen.
  • Onderandere geschikt voor Mercedes Benz met model serie W211, W220 en R230
  • Geschikt voor Mercedes-Benz : 220 - S-Klasse 1998-2005 211 - E-Klasse 2002-2009 230 - SL uit 2001 W163 - M Klasse juni 2005 W164 - M-Klasse uit 2005
  • Maar natuurlijk ook voor universele doeleinden te gebruiken en bij diverse andere automerken
  • Kwalitatief hoogwaardig product van Trailer and Tools en vervaardigd uit gehard staal voor een lange levensduur en bestand tegen grote krachten.
  • Geschikt voor dagelijks gebruik.

Inhoud + Gereedschap afmetingen:

Perskoppen:
 
  • Hoogte 45,2 mm - buiten Ø 51,0 mm - binnen Ø 40,0 mm - binnenhoogte 25,2 mm met zijgatdiameter 16,0 mm
  • Hoogte 59,2 mm - buiten Ø 60,3 mm - binnen Ø 54,0 mm - binnenhoogte 35,4 mm met zijgatdiameter 19,7 mm
  • Hoogte 74,3 mm - buiten Ø 65,1 mm - binnen Ø 58,0 mm - binnenhoogte 50,1 mm met zijgatdiameter 19,9 mm
  • Hoogte 43,2 mm - buiten Ø 63,1 mm - binnen Ø 52,2 mm - met 4 pinnen - 7,6 breed bij 5,4 mm dik en 10,4 mm hoog

Drukstukken:
 
  • Lengte 36,0 mm - Diameter Ø 22,0 mm
  • Lengte 26,5 mm - Diameter Ø 33,6 mm - binnen diameter Ø 24,0 mm - binnenhoogte 4,0 mm
  • Lengte 30,0 mm - Diameter Ø 57,1 mm - binnen diameter Ø 48,0 mm - binnenhoogte 8,0 mm
  • Lengte 24,4 mm - Diameter Ø 37,0 mm - binnen diameter Ø 33,0 mm - binnenhoogte 1,7 mm
  • Lengte 72,1 mm - Diameter Ø 33,5 mm - binnen diameter Ø 21,0 mm - binnenhoogte 5,2 mm
  • Met zijgleuf 10,0 mm x 28,0 mm

Spindel:
 
  • Totale lengte van 184 mm
  • Buitenzeskant dopsleutel 24 mm

Het is echter mogelijk om de fuseekogel en het rubber los te vervangen. Om het kogelgewricht te vervangen moet u speciale gereedschappen gebruiken om het gewricht te trekken en te drukken. Het vervangen van de onderste fuseekogel is een behoorlijke klus. Mercedes Sprinter Speling onderste fuseekogels. Om slijtage te voorkomen is preventief vervangen van de kogelhoes een APK-eis. APK-keurmeester u dat de fuseekogel van uw auto vervangen moet worden om . Handleiding Hoe Een Kogelgewricht Vervangen Op Een MERCEDES BENZ B W245.In de loop der tijd kan het voorkomen dat het draaggewricht op een voertuig zo versleten is dat het moet worden vervangen. Wensink Zutphen gaat bij mijn APK fuseekogel vervangen en ik heb. Ons motto is repareren is niet alleen vervangen. De hoezen van de fuseekogel was gescheurd. Bij overmatige speling moet deze vervangen worden. Het kan zelfs reden zijn voor afkeur bij APK. 






 

Fusee Kogel



Wat is een fuseekogel?

Een fuseekogel is eigenlijk te vergelijken met een schoudergewricht: het zorgt voor een verbinding tussen de draagarm en het fuseestuk, welke bewegelijk is en gedeeltelijk rond kan draaien. De ronde vorm draait in een kom, net als een arm in een schouderkom, en zorgt ervoor dat er sprake is van een grote bewegingsvrijheid. Afhankelijk van welke wielophanging gebruik gemaakt is, is er minimaal één, maar vaak meer, kogel die de draagarm aan het fuseestuk verbinden. De fuseekogel zorgt ervoor dat het sturen en de in- en uitverende beweging van de draagarm (bijvoorbeeld door drempels) worden opgevangen tijdens het rijden. Draai je aan het stuur, dan draait de fusee - en daarmee het voorwiel - mee. Het draaipunt aan de onderkant van de fusee is de zogenaamde fuseekogel. Tijdens het rijden beweegt de fuseekogel voortdurend als gevolg van de draaiende beweging bij het sturen en de in-en uitverende beweging van de auto.
 

Het vervangen van een fuseekogel, hoe doe ik dat?

Zelf een stuurkogel goed en vakkundig vervangen is alleen weggelegd voor de zeer handigen en wij raden het af om dit te gaan doen zonder verstand van zaken. Een stuurkogel zit in de meeste gevallen met een conische pen vast in het fuseestuk. Het vakkundig demonteren hiervan vraagt om speciaal gereedschap om het fuseestuk bij demontage niet te beschadigen. Een stuurkogel is een belangrijk onderdeel van de wielophanging en daarmee ook voor de veiligheid van uw auto, het zonder kennis van zaken vervangen van een stuurkogel brengt risico's met zich mee. Mocht u er toch zelf aan willen beginnen neem dan de volgende tip mee, kijk op YouTube of er een specifiek filmpje op staat van het vervangen van een stuurkogel van exact uw autotype. Tevens moet de auto na het vervangen van de stuurkogel uitgelijn worden  om toekomstige overmatige bandenslijtage of scheef trekken van uw auto te voorkomen. Denk ook aan uw eigen veiligheid en ondersteun het voertuig op een stevige en stabiele manier zoals met assen steunen.
Hier een link  met Assteun: De assteunen van Trailer and Tools
 

Wil je toch aan de slag om zelf de fuseekogel te gaan vervangen gebruik dan een stuurkogeltrekker.




 

 Neem de volgende tips bij het vervangen van een fuseekogel.

•    Let op de veiligheid, ondersteun de auto onder de carrosserie.
•    Leg het wiel ook onder de auto als extra veiligheid.
•    Demonteer het remzadel, en hang het met een beugel of stukje touw aan de spiraalveer.
•    Maak de eventuele draadeinde van de fuseekogel met een staalborstel goed schoon.
•    Spuit een dag voor vervangen de draad in met een penetrerende olie.
•    Fuseekogels zitten door de veelal conische passing altijd erg vast, koop een kogeltrekker of fuseevork.
• Mocht bij het losdraaien van de moer dit steeds zwaarder gaan, draai de moer weer terug en maak de schroefdraad met een staalborstel weer schoon en spuit de schroefdraad weer in. De kans is anders dat de kogelpen losschiet en je de moer niet los krijgt omdat de pen mee gaat draaien.

Hoe is een kapotte stuurkogel te herkennen
Een kapotte stuurkogel is eigenlijk alleen te herkennen door bij een bodemvrij wiel (op krik of brug) deze naar binnen en buiten te drukken. Speling is dan meestal voelbaar en zichtbaar. Een kapotte stuurkogel kan soms een wat weker weggedrag geven en rammelende bijgeluiden maar dit is lang niet altijd het geval. Door de eventuele speling in de stuurkogel kan de sporing afwijken en kan er een verhoogde bandenslijtage zijn. Naast speling kan een kapotte rubber hoes reden zijn de gehele kogel te vervangen. De hoes zit dan geperst en is niet los te vervangen. Wanneer je tijdens het insturen een ‘knik’ voelt, zou het kunnen dat de fuseekogels versleten zijn. Echt duidelijk is dit pas als het desbetreffende wiel vrij is van het wegdek, zodat er echt zichtbaar gecontroleerd kan worden. Om slijtage te voorkomen is preventief vervangen van de kogelhoes een APK-eis.
 

Waaruit bestaat een stuurkogel? 

De buitenste stuurkogel bestaat in de meeste gevallen uit een conische pen met kogel in een kom en afgeschermd met een rubber hoes. Het einde welke in de stuurstang gemonteerd word heeft langschroefdraad waar te sporing (uitlijning) van het voertuig mee afstelbaar is. De binnenste stuurkogel vormt vaak één deel met de stuurstang maar kan soms ook een los onderdeel zijn. De binnenste stuurkogel wordt in de meeste gevallen tegen vuil en vocht beschermd door de stuurhoes.


 

Algemene Periodieke Keuring, "afkorting APK" wat betekend dat voor mijn fuseekogels?

Voor de Algemene Periodieke Keuring (APK) mogen zowel de binnenste en buitenste stuurkogel geen overmatige speling te hebben en mogen de stuurkogelhoes en stuurhuishoes niet gescheurdzijn. De wielen moeten zonder hulp van stuurbekrachtiger van uiterst links naar uiterst rechts vrij kunnen bewegen en ronddraaien, er mogen geen zware punten voelbaar zijn of dat het wiel aanloopt. Dit mag met de wielen gedeeltelijk opgekrikt / ontlast. Als het binnenste gedeelte van een stuurkogel zichtbaar is doordat de hoes b.v. gescheurd is mag zowel het huis als de kogel geen sporen van corrosie vertonen.


Zelf vervangen van fusee kogels?


Check onze website  voor gereedschap.
Review toevoegen
Lager druk set - Kogelgewricht trek set - Persset - Mercedes W211/W220/R230 - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen