Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA
30% KORTING
Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA
Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA
Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA
Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA

Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA (AUTM-03777).


Artikelnummer:AUTM-03777 Verzendkosten:€ 6,75 EAN:5902188479096

Adviesprijs € 100,00
70,00 incl. BTW *
€ 57,85 excl. BTW
Voorraad: 2 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • universele ventilatorsleutel
  • universele radiatorsleutel
  • universele koppelingsleutel
  • Maten - 36mm - 40mm - 54mm - 57mm - 60 mm - 72mm - 76mm - 82mm -

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Universeel fan clutch wrench - 10-delige ventilator- koppelingssleutelset - SATRA (AUTM-03777).

Een 10-delige ventilator-koppelingssleutelset van Trailer and Tools.   Deze set is geschikt voor het verwijderen van ventilatorkoppelingen bij reparatie of vervanging van waterpompen, distributiekettingen of ventilatorkoppeling.  Alle adapters zijn uitgerust met een vierkante aandrijving voor gebruik met een breekijzer voor extra koppel. Werkt op een breed scala aan voertuigen van Ford, General Motors en Chrysler.  Geleverd in opbergkoffer.

Inhoud van deze set:

  • 2-1 / 4 "  is 57 mm - vasthoudgereedschap voor ventilatorpoelie
  • 2-3/8"   is 60 mm - ventilatorkoppelingsbout vasthoudgereedschap
  • 2-1/8 "  is 54 mm - vasthoudgereedschap voor ventilatorkoppelingspoelie
  • 3-1 / 4 "  is 82 mm - vasthoudgereedschap voor ventilatorpoelie
  • 3 "  is 76 mm - vasthoudgereedschap voor ventilatorkoppelingspoelie
  • 2-13/16" is 72 mm -  ventilatornaafsleutel
  • 1-7/16"  is 36 mm - ventilatorkoppelingsmoersleutel
  • 1-7/16"  is 36 mm - ventilator koppelingssleutel
  • 1-9/16" is 40 mm - ventilator koppelingssleutel
  • 1-7/8" koppelingsmoersleutel linkshandig

Een universele ventilatorkoppelingssleutelset voor de auto is een set gereedschappen die wordt gebruikt om de ventilatorkoppeling van een auto te verwijderen en te installeren. De set bevat doorgaans een sleutel, een haak en een trekker.

De sleutel wordt gebruikt om de moer los te draaien die de ventilatorkoppeling op zijn plaats houdt. De haak wordt gebruikt om de ventilatorkoppeling van de waterpomp te houden. En de trekker wordt gebruikt om de ventilatorkoppeling van de as te trekken.

Universele ventilatorkoppelingssleutelsets zijn er in verschillende maten en stijlen. Het is belangrijk om een ​​set te kiezen die past bij het merk en model van uw auto. U kunt universele ventilatorkoppelingssleutels kopen bij autopartswinkels zoals Trailer and Tools in Hengelo overijssel en online retailers.

Hier zijn enkele tips voor het gebruik van een universele ventilatorkoppelingssleutelset:

  1. Lees de instructies die bij de set worden geleverd zorgvuldig door.
  2. Zorg ervoor dat u de juiste maat sleutel voor uw auto hebt.
  3. Gebruik de sleutel om de moer los te draaien die de ventilatorkoppeling op zijn plaats houdt.
  4. Gebruik de haak om de ventilatorkoppeling van de waterpomp te houden.
  5. Gebruik de trekker om de ventilatorkoppeling van de as te trekken.
Wees voorzichtig bij het gebruik van een universele ventilatorkoppelingssleutelset. De ventilatorkoppeling kan heet zijn en de moer kan moeilijk los te draaien zijn.




Bron :http://www.autobedrijfharderwijk.nl/Audi-A4-Avant-waterpomp-kapot.html
 

Hoe is de werking van een autoradiateur?


De koelvloeistof stroomt door de watermantels van het motorblok langs de cilinders en vervolgens door de radiateur. Het motorblok is met slangen verbonden met de radiateur. Een waterpomp zorgt dat de koelvloeistof wordt rondgepompt. De koelvloeistof komt de radiateur aan de bovenzijde binnen en verlaat deze aan de onderkant. Het koelblok, dat is het gedeelte tussen het boven- en het onder reservoir van de radiateur, bestaat uit zeer fijne buisjes. Om het koelend oppervlak te vergroten, zijn tussen deze buisjes harmonicavormige platen gesoldeerd, de zogenaamde "lamellen". De koelvloeistof stroomt door de kleine buisjes van boven naar beneden. Tussen deze pijpjes wordt de koellucht verplaatst, in de meeste gevallen de rijwind, daarnaast wordt ook geforceerd gekoeld door middel van een mechanisch of elektrisch aangedreven ventilator. Zeer oude motorkoelsystemen werken zonder pomp, op basis van natuurlijke circulatie. Deze "automatische" watercirculatie heet dan "thermosifonkoeling", maar het wordt niet meer toegepast.

Wanneer weet ik als de koelvloeistof te warm wordt of dat de radiateur niet zijn werk doet? Waarschuwingslampje

Als de motor te warm wordt, heb je waarschijnlijk lekkage in het koelsysteem. Dat kan in de leidingen zitten, maar de radiateur kan ook gaan lekken, bijvoorbeeld door steenslag. 
Als tijdens het rijden het waarschuwingslampje van de koelvloeistof oplicht is het zaak direct je auto aan de kant te zetten. Open de motorkap en probeer het lek te vinden. Draai nooit de dop van de radiateur open! Doe dit alleen bij een koude motor. Als je op de parkeerplaats staat en je ziet een plas(je) koelvloeistof is het verstandig even de radiateur te inspecteren. Is er groen/blauwe uitslag aanwezig? Ja, dan koelvloeistof-niveau controleren. Open de motorkap en probeer het lek te vinden. Draai nooit de dop van de radiateur open! Doe dit alleen bij een koude motor. Als je op de parkeerplaats staat en je ziet een plas(je) koelvloeistof is het verstandig even de radiateur te inspecteren. Of de koelvloeistof-niveau op peil is.

Hoe een Radiateur lek dichten?

Als het toch een gaatje blijkt te zijn kun je een aantal dingen doen: Valma Stop-a-Leak. Dit is een tijdelijke oplossing. Je vult het radiateursysteem met een speciaal flesje. Hierdoor zal het gaatje automatisch gedicht worden. Er is ook een radiateur-pil. Dit werkt op hetzelfde principe. Te verkrijgen bij benzinestations. Hoe kan ik mijn radiator dichten, of er voor zorgen dat hij niet meer lekt? Laat de motor een aantal minuten stationair draaien, giet het flesje leeg, of doe je pil erin. Daarna een stuk rijden zodat de motor goed warm wordt. Zet de kachel op zijn warmste stand en de blower op zijn hoogste stand. Dit zal ervoor zorgen dat de koelvloeistof door het gehele koelsysteem gepompt wordt. Zet daarna je auto niet direct uit, maar laat deze enkele minuten nalopen. Controleer of er nog lekkages zijn.

Hoe ga ik er mee om en hoe onderhoud ik de radiator en of de koelvloeistof?

Controleer regelmatig (maandelijks) het niveau van de koelvloeistof. De meeste auto’s hebben een gesloten systeem met een expansietankje. Het vloeistofpeil moet zich tussen de merktekens minimum en maximum bevinden. Verder kan de radiateur dicht komen te zitten door insecten. Dan kan de rijwind de vloeistof niet meer koelen. Je kunt de radiateur voorzichtig schoonmaken (alleen als hij afgekoeld is!), maar niet met een hogedrukspuit of harde borstel, want dan kan hij zomaar lek raken.
Review toevoegen
Universeel Waterpompsleutel - Pompsleutel - Radiatorsleutel - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen