Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
43% KORTING
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA

Timingset - Blokkeerset - distributieset VAG 1.2 TSi en TFSi - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

Timingset - Blokkeerset - distributieset VAG 1.2 TSi en TFSi - SATRA (AUTM-02577).


Artikelnummer:AUTM-02577 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5902188478143

Varianten van dit product
duplex koppeling reparatie set, koppeling gereedschap, reparatieset koppeling, koppeling reparatieset
Duplex koppeling reparatie set voor VAG DSG transmissie voor de VW Golf 2004, Golf Plus 2005, Audi A3 2004, Touareg 2003
85,00 *
160,00
timingset VAG, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
distributieset - blokkeerset - Afstelset - Distributie set, Timingset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI
45,00 *
115,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
45,00 *
55,00
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
25,00 *
35,00
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
22,50 *
32,50
VAG Voorwielophanging (de)montage set - Bus draagarm demontage - SATRA
VAG Voorwielophanging (de)montage set - Bus draagarm demontage - SATRA
40,00 *
60,00
Bougie kabel trekker - Kabeltrekker - Bougiekabeltrekker - VAG - SATRA
Bougie kabel trekker - Kabeltrekker - Bougiekabeltrekker - VAG - SATRA
7,50 *
10,00
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi  - Balans as puller - VAG - SATRA
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - Balans as puller - VAG - SATRA
20,00 *
25,00
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
10,00 *
12,50
VAG en mercedes brandstofleiding sleutel - Leidingtang voor 2.0 - 2.7 - 3.0 TDI + CR- Brandstofkoppeling tang - ASTA
VAG en mercedes brandstofleiding sleutel - Leidingtang voor 2.0 - 2.7 - 3.0 TDI + CR- Brandstofkoppeling tang - ASTA
35,00 *
40,00
Hendel voor dakgreep - Dak handgreep gereedschap VAG - Greep ontgrendelingsgereedschap - ASTA
Hendel voor dakgreep - Dak handgreep gereedschap VAG - Greep ontgrendelingsgereedschap - ASTA
12,50 *
15,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRADistributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFS
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA
55,00 *
70,00
Distributieset - VAG V6 en V8 TDI 2.5 en 3.3 tdi - Blokkeerset - Timingset - GEKO
Distributieset - VAG V6 en V8 TDI 2.5 en 3.3 tdi - Blokkeerset - Timingset - GEKO
32,50 *
50,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
45,00 *
55,00
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
25,00 *
35,00
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
17,50 *
22,50
Riemspanner hendel - VAG - Spanhendel voor geribbelde riem - Riem montage hendel - ASTA
Riemspanner hendel - VAG - Spanhendel voor geribbelde riem - Riem montage hendel - ASTA
32,50 *
37,50
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
12,50 *
15,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.9/2.0 TDi SDi - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.9 - 2.0 TDi SDi - GEKO
30,00 *
40,00
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
37,50 *
47,50
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
100,00 *
150,00
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
85,00 *
110,00
Adviesprijs € 35,00
20,00 incl. BTW *
€ 16,53 excl. BTW
Voorraad: 1 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Timingset - Blokkeerset - distributieset VAG 1.2 TSi en TFSi - SATRA (AUTM-02577).

Vergrendelgereedschaps set om nokkenas en krukas in de juiste positie te vergrendelen terwijl kettingvervangingswerkzaamheden worden uitgevoerd op VAG 1.2 TSI/TFSi-benzinemotor.  Set bevat 2 geleidepennen voor het verwijderen en monteren van de turbocompressor.

Inhoud:

  • Krukas borgpen
  • Nokkenasvergrendelingsgereedschap
  • Geleidepen (2 stuks)

Geschikt voor de volgende modellen:

Audi:

  • A1 (2010-2015), A1 Sportback (2010-2014)
  • A3 (2010-2013), A3 Cabriolet (2010-2013), A3 Sportback (2010-2013)

Seat:

  • Altea (2010-2015), Altea XL (2010-2015)
  • Ibiza (2012-2015)
  • Leon (2010-2013)
  • Toledo (2012-2019)

Skoda:

  • Fabia II (2010-2019)
  • Octavia II (2010-2013)
  • Praktijk (2010-2015)
  • Rapid (2012-2019), Rapid Spaceback (2013-2019)
  • Roomster (2010-2019)
  • Yeti (2009-2013), Yeti Buiten (2013-2015)

Volkswagen:

  • Kever (2011-2015)
  • Caddy (2010-2015), Caddy Maxi (2010-2015)
  • Golf VI (2009-2015), Golf Plus (2010-2014)
  • Jetta (2011-2018)
  • Polo (2009-2016)
  • Touran (2010-2015)

Motorcodes:

  • 1.2 TSI/TFSI - CBZA, CBZB, CBZC

OEM:

  • T10340
  • T10414
  • T10341

Brandstoftype:

  • Benzine


De 1.2 TSI - TFSI van VAG: 

De 1.2 TSI en TFSI zijn beide benzinemotoren van de Volkswagen Groep (VAG) die gebruikmaken van een turbocompressor en directe brandstofinjectie. TSI staat voor ‘Turbocharged Stratified Injection’ en TFSI staat voor ‘Turbo Fuel Stratified Injection’.

Het zijn in wezen dezelfde motoren met verschillende namen die door verschillende VAG-merken worden gebruikt:

  1. TSI: Gebruikt door Volkswagen en Škoda
  2. TFSI: Gebruikt door Audi en Seat
De 1.2 TSI-motor is een viercilindermotor die voor het eerst werd geïntroduceerd in 2009. Het is een populaire motorkeuze voor kleine en middelgrote VAG-auto's zoals de Volkswagen Polo, Golf, Škoda Fabia, Octavia, Seat Ibiza en Leon.

De 1.2 TSI-motor wordt geprezen om zijn brandstofverbruik en prestaties, maar wordt ook bekritiseerd vanwege zijn betrouwbaarheid.

Enkele veel voorkomende problemen met de 1.2 TSI-motor zijn onder meer:

  1. Problemen met de distributieketting: De distributieketting kan na verloop van tijd uitrekken of verslijten, wat tot motorschade kan leiden.
  2. Olieverbruik: Het is bekend dat sommige 1.2 TSI-motoren overmatige hoeveelheden olie verbruiken.
  3. Problemen met het spoelpakket: De spoelpakketten kunnen defect raken, wat een verkeerde ontsteking en vermogensverlies kan veroorzaken.
Als u overweegt een auto met een 1.2 TSI-motor te kopen, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van deze potentiële problemen. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de motor goed wordt onderhouden.




Bron: youtube...........2x met linkermuisknop op het filmpje klikken om hem groot te bekijken.
  

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen