Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
16% KORTING
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA

Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA

MERK: ASTA/SATRA

Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA (AUTM-09537).


Artikelnummer:AUTM-09537 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5902188471946

Adviesprijs € 62,50
52,50 incl. BTW *
€ 43,39 excl. BTW
Voorraad: 3 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA (AUTM-09537).

Een uitgebreide afstel set voor de 2.0/2.2 en 2.4 Duratorq kettingaangedreven dieselmotoren. Bevat ook tandwielbevestigingsplaat en gereedschap voor verwijderingsplaat voor toegangsdeksel, voor verwijdering/installatie van injectiepomp. Geleverd in een kunststof opbergkoffer. Tijdafstel borgset voor het vervangen van de distributieketting en werkzaamheden aan de injectiepomp bij 2.0/2.2 en 2.4 Duratorq ketting-aangedreven diesel motoren. De timingset van Trailer and Tools is eenvoudig vervoerbaar, de Timingset van Trailer and Tools word in een box geleverd, de box is eenvoudig vervoerbaar je kan de box eenvoudig vervoeren met de hand. 



Geschikt voor de volgende modellen:


Citroën:
 

  • Jumper III
  • Relay (2006-2011)


Fiat:
 

  • Ducato (2006-2011)


Ford:
 

  • Mondeo (2000-2007)
  • Transit (2000-2011)


Jaguar:
 

  • X-Type (2001-2010)


Landrover:
 

  • Defender (2007-2011)


LDv:
 

  • Convoy (2002-2006)


Peugeot:
 

  • Boxer 3 (2006-2011)


Motorcodes:
 

  • 2.0 liter - ABFA, D3FA, D5BA, D6BA, F3FA, FIFA, FMBA, HJBA, HJBB, HJBC, HJBE, N7BA en N7BB
  • 2,2 liter - ketting aangedreven met hogedrukpomp - QJBA(BG), QJBB, QJBC en QJBD
  • 2.2 liter - nokkenas aangedreven hogedrukpomp - 4HM, 4HU, 4HV, P8FA, P22DTE, QVFA en QWFA
  • 2,4 liter - 244DT, D0FA, D2FA, D2FB, D4FA, F4FA, FXFA, H9FA, H9FB, HEFA, HFFA, JXFA, PHFA en ZSD 424
  • 3,2 liter - alleen controle timing instelling - SAFA


Inhoud:
 

  • Uitlijngereedschap motorkap
  • Motorkap / krukaskeerring gereedschap
  • Borggereedschap voor hogedrukpomptandwiel
  • Gereedschap voor het verwijderen van hogedrukpomp
  • Borgpen vliegwiel
  • Borgpen vliegwiel
  • 6 mm 3-delige borgpenset
  • 2 mm spanner borgpen


OEM:
 

  • 303-682, 303-679A, 303-1151, 303-249, 303-675 en 303-698
  • 2000016500, 2000001000 en 2000017100
  • 0198B2, 0198A en 0198J
  • 303-698


Brandstoftype:
 

  • Diesel


Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.


Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Timingset - Ford - 2.0 2.2 2.4 3.2 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen