Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
21% KORTING
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA

Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA

MERK: ASTA/SATRA

Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA (AUTM-03785).


Artikelnummer:AUTM-03785 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5902188477870

Adviesprijs € 280,00
220,00 incl. BTW *
€ 181,82 excl. BTW
Voorraad: 5


Voeg toe aan je verlanglijstje

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA (AUTM-03785).

Een timinggereedschapsset van Trailer and Tools ontworpen voor de nieuwe Ford 1.0 lt 3-cilinder EcoBoost-motor en Ford 1.0 GTDI VCT EcoBoost-motor uit 2012. Kan worden gebruikt om de VCT (Variable Camshaft Timing) GTDI-units op de nokkenassen in hun BDP positie te monteren zonder speling.

Inhoud :
 

  • Twee nokkenasvergrendelingen
  • Krukasvergrendeling
  • Vliegwielvergrendeling
  • Instelgereedschap pakking voordeksel
  • Spannervergrendeling
  • Spannervergrendeling, diameter 8,0 m
  • Spannerslot, diameter 4,7 m
  • Spannerslot, diameter 3,5 mm
 

Te gebruiken voor de volgende Ford-voertuigen:
 

  • Ford 1.0 lt Turbo Charged EcoBoost motoren van 2012 met Variable Camshaft Timing (VCT)

Modellen:
 
  • B-MAX, C-MAX, EcoSport, Fiesta, Focus, Grand C-MAX, Grand Tourneo Connect, Tourneo Connect (2012-2015), Transit Connect, Transit Courier
 

Motorcodes:
 

  • FM1JA, SFJA, SFJB, M1DA, M2DA, P4JA, P4JB, XMJA,XMJB, M1JE, M2GA


OEM:
 

  • 303-1602, 303-1603, 303-1604, 303-732, 303-1054, 303-1605/2, 303-1605/1
 

Specificaties over de motor ford 1.0 liter EcoBoost 

De Ford 1.0 -liter EcoBoost-motor is een kleine driecilinder benzinemotor met turbocompressor die in 2012 werd geïntroduceerd. Het was de eerste in massa geproduceerde 1.0 -liter motor die de International Engine of the Year-prijs won, waarmee hij werd bekroond deed het in 2012, 2013 en 2014. De motor is verkrijgbaar in verschillende vermogens, variërend van 100 tot 140 pk. Het wordt gebruikt in een aantal Ford-voertuigen, waaronder de Fiesta, Focus en EcoSport. 

De 1,0 -liter EcoBoost-motor is een populaire keuze voor zuinige auto's. Het wordt geprezen om zijn soepele werking, stilte en kracht. Sommige critici hebben echter ontdekt dat hij bij lage snelheden laggy kan zijn en dat hij luidruchtig kan zijn bij harde acceleratie.

Over het geheel genomen is de Ford 1.0 -liter EcoBoost-motor een goed aangeschreven motor die een goede balans biedt tussen brandstofefficiëntie en vermogen. Het is een goede keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een kleine, zuinige auto die toch wat pit heeft.

Hier zijn enkele aanvullende details over de Ford 1. 0-liter EcoBoost-motor:

Cilinderinhoud: 999 cc (61,0 cu in)
Boring: 71,9 mm (2,83 inch)
Slag: 81,9 mm (3,22 inch)
Compressieverhouding: 10. 0: 1
Kleppenlijn: DOHC, 4 kleppen per cilinder
Brandstofsysteem: directe benzine-injectie
Turbocompressor: enkele scroll
Interkoeler: lucht-lucht
Maximaal vermogen: 100 tot 140 pk (75 tot 104 kW)
Maximaal koppel: 123 tot 200 lb⋅ft (167 tot 271 N⋅m)


Wat is timinggereedschap? 

Timinggereedschap is een set van gespecialiseerde gereedschappen die worden gebruikt om de timing van een motor te controleren en af te stellen. De timing van de motor is cruciaal voor een optimale werking en prestaties. Het zorgt ervoor dat de kleppen en de ontsteking op het juiste moment openen en sluiten, in overeenstemming met de positie van de zuigers.

Er zijn verschillende soorten timinggereedschap, elk met een specifieke functie:

  1. Nokkenasblokkeerpennen: Deze pennen worden gebruikt om de nokkenassen in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
  2. Krukasblokkeerpen: Deze pen wordt gebruikt om de krukas in een vaste positie te houden tijdens het afstellen van de timing.
  3. Vliegwielblokkeertool: Dit gereedschap wordt gebruikt om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren van de distributieriem.
  4. Spanningmeter voor distributieriem: Deze meter wordt gebruikt om de spanning van de distributieriem te controleren.
  5. Distributieriemriemtang: Deze tang wordt gebruikt om de distributieriem te demonteren en te monteren.
  6. Nokkenasversteller: Dit gereedschap wordt gebruikt om de nokkenas te verstellen tijdens het afstellen van de timing.
  7. Ontstekingstiminglamp: Dit gereedschap wordt gebruikt om het moment van ontsteking te controleren.
Naast deze gereedschappen zijn er nog diverse andere tools die gebruikt kunnen worden bij het afstellen van de timing, afhankelijk van het type motor en voertuig.

Wanneer wordt timinggereedschap gebruikt?

Timinggereedschap wordt gebruikt in verschillende situaties, waaronder:

  1. Vervanging van de distributieriem: De distributieriem is een cruciaal onderdeel van de motor die de nokkenas aandrijft. De riem moet periodiek worden vervangen en bij het vervangen is het belangrijk om de timing correct af te stellen.
  2. Reparatie van de motor: Als er schade is aan de motor, kan het nodig zijn om de timing te controleren en af te stellen.
  3. Afstelling van de ontsteking: De ontsteking moet op het juiste moment plaatsvinden in de verbrandingscyclus. Timinggereedschap kan worden gebruikt om de ontsteking te controleren en af te stellen.
Het is belangrijk om te weten dat het gebruik van timinggereedschap specialistische kennis en vaardigheden vereist. Als u niet zeker weet hoe u timinggereedschap moet gebruiken, is het raadzaam om uw auto naar een professionele garage te brengen.

Enkele tips voor het gebruik van timinggereedschap:

  1. Lees altijd de instructies die bij het gereedschap worden geleverd.
  2. Gebruik het juiste gereedschap voor de klus.
  3. Zorg ervoor dat de motor koud is voordat u begint met het afstellen van de timing.
  4. Draai de motor nooit met de hand terwijl de distributieriem is verwijderd.
  5. Controleer de timing altijd twee keer voordat u de motor start.

Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.
 

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Blokkeer set - Afstel gereedschap - Ford 1.0 GTDi EcoBoost - Timingset - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen