Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
36% KORTING
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA

Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA (AUTM-09580).


Artikelnummer:AUTM-09580 Verzendkosten:‚ā¨¬†7,95 EAN:5903802803150

Varianten van dit product
duplex koppeling reparatie set, koppeling gereedschap, reparatieset koppeling, koppeling reparatieset
Duplex koppeling reparatie set voor VAG DSG transmissie voor de VW Golf 2004, Golf Plus 2005, Audi A3 2004, Touareg 2003
85,00 *
160,00
timingset VAG, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
distributieset - blokkeerset - Afstelset - Distributie set, Timingset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI
45,00 *
115,00
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8/2.0 TFSI - ASTA
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8 - 2.0 TFSI - ASTA
15,00 *
20,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
65,00 *
85,00
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
Blokkeer sleutel VAG - Krukaspoelie sleutel - Vergrendelsleutel - SATRA
25,00 *
35,00
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
22,50 *
32,50
Fuseekogeltrekker - Kogelgewricht trekker - VAG - ASTA
Fuseekogeltrekker - Kogelgewricht trekker - VAG - ASTA
20,00 *
30,00
VAG Timingset - VW-AUDI 2.5 TDI V6 en AUDI A8 3.3 TDI V8-motor - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - VW-AUDI 2.5 TDI V6 en AUDI A8 3.3 TDI V8-motor - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
20,00 *
25,00
Spanrolsleutel VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - SATRA
Spanrolsleutel VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - SATRA
35,00 *
45,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
47,50 *
65,00
VAG draagarmrubbers (de)montage - Bus draagarm demontage - Audi/VW/Skoda/Seat - SATRA
VAG draagarmrubbers (de)montage - Bus draagarm demontage - Audi/VW/Skoda/Seat - SATRA
47,50 *
62,50
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi  - Balans as puller - VAG - SATRA
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - Balans as puller - VAG - SATRA
20,00 *
25,00
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
10,00 *
12,50
VAG Timingset - 1.0/1.2/1.4 TFSI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - 1.0/1.2/1.4 TFSI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
35,00 *
50,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - motoren 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - CR   ASTA
VAG Timingset - Distributie gereedschap - motoren 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - CR ASTA
35,00 *
50,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRADistributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFS
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA
55,00 *
70,00
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
15,00 *
20,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
45,00 *
55,00
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
Timingset - Blokkeergereedschap - VAG 1.2 TSi, TFSi - ASTA
25,00 *
35,00
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
17,50 *
22,50
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
12,50 *
15,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.9/2.0 TDi SDi - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.9 - 2.0 TDi SDi - GEKO
30,00 *
40,00
Diesel pomp trekker voor de Hyundai en Kia CRD - Hogedrukpomp poelie demontage set - ASTA
Diesel pomp trekker voor de Hyundai en Kia CRD - Hogedrukpomp poelie demontage set - ASTA
62,50 *
85,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
100,00 *
150,00
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
Distributieset - VAG en Porsche - 2.4 - 2.5 - 2.8 - 3.0 - 3.2 FSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - SATRA
85,00 *
110,00
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - TSI  - Balans as puller - VAG - SATRA
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - TSI - Balans as puller - VAG - SATRA
22,50 *
30,00
Adviesprijs ‚ā¨¬†55,00
35,00 incl. BTW *
‚ā¨¬†28,93 excl. BTW
Voorraad: 8 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Positioneringstool voor nokkenas
  • Krukasborgpen
  • Getrapte pin (lang)
  • Getrapte pin (kort)

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA (AUTM-09580).

Deze timingset van Trailer and Tools is geschikt voor de VAG Group 1.4 TFSI-benzinemotoren met CoD (Cylinder on Demand) en ACT (Active Cylinder Technology) geïntroduceerd in 2012.  Set bevat al het gereedschap dat nodig is om de nokkenas in de juiste positie te vergrendelen tijdens het afstellen of vervangen van de riem.  Mogelijk hebt u extra gereedschap nodig om met deze set te werken Geleverd in een kunststof opbergkoffer.

Inhoud:
 

  • Positioneringstool voor nokkenas
  • Krukasborgpen
  • Getrapte pin (lang)
  • Getrapte pin (kort)



Geschikt voor de volgende modellen:


Audi:
 

  • A1/A1 Sportback (2012-2018)
  • A3 (vanaf 2012)
  • Q2 (vanaf 2016)
  • Q3 (2015-2018)


Seat:
 

  • Ateca (vanaf 2016)
  • Ibiza (2013-2017)
  • Leon (2012-2020)
  • Leon ST (2012-2020)


Skoda:
 

  • Kodiaq (vanaf 2017)
  • Superb (vanaf 2015)


Volkswagen:
 

  • Golf VII (2012-2017)
  • Passat (vanaf 2014)
  • Polo MK5 (2012-2018)
 

Motorcodes:
 

  • 1.4 TFSI (CoD) - CPTA, CZEA
  • 1.4 TSI (ACT) - CPTA, TSEA


OEM:
 

  • 1. T10504
  • 2. T10340
  • 3. T10504/2
  • 4. T10504/1


Brandstoftype:
 

  • Benzine motoren
 

Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.


Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen