VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
27% KORTING
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA

VAG TFSi - FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA

MERK: ASTA/SATRA

VAG TFSi - FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA (AUTM-08815).


Artikelnummer:AUTM-08815 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5902188479041

Varianten van dit product
timingset VAG, tijdafstel set, tijdafstel set, timing set, blokkeer set, afstel set, af stel set
distributieset - blokkeerset - Afstelset - Distributie set, Timingset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI
45,00 *
115,00
Tandriemafstelset - Timingset - Distributie set - Volkswagen - VAG 2.4 D / 2.5 DSDI/TDI/TDIR - Nokkenas blokkering
Tandriemafstelset - Timingset - Distributie set - Volkswagen - VAG 2.4 D / 2.5 DSDI/TDI/TDIR - Nokkenas blokkering
35,00 *
55,00
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8/2.0 TFSI - ASTA
Nokkenas afstand houder - Nokkenas vergrendel pen - VAG 1.8 - 2.0 TFSI - ASTA
15,00 *
20,00
Timingset VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - ASTA
Timingset VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - ASTA
40,00 *
50,00
Nokkenasversteller VAG - 1.8/2.0 - TSI - FSI - TFSI - Nokkenas doppen - Afstelset - ASTA
Nokkenasversteller VAG - 1.8 - 2.0 - TSI - FSI - TFSI - Nokkenas doppen - Afstelset - ASTA
25,00 *
50,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
VAG TFSi - FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 motor - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA
45,00 *
55,00
Spansleutel 32 mm - Tandriemsleutel VAG, Volvo - 2.5TDI - Blokkeersleutel - ASTA
Spansleutel 32 mm - Tandriemsleutel VAG, Volvo - 2.5TDI - Blokkeersleutel - ASTA
5,00 *
10,00
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
Blokkeer sleutel - Spansleutel - Hulpriemsleutel - VAG 1.4 TSi en TFSi - ASTA
22,50 *
32,50
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
Timingset - VAG 1.4 TSI en TFSI - Blokkeer set - Afstelset - SATRA
35,00 *
55,00
Bougie kabel trekker - Kabeltrekker - Bougiekabeltrekker - VAG - SATRA
Bougie kabel trekker - Kabeltrekker - Bougiekabeltrekker - VAG - SATRA
7,50 *
10,00
VAG Timingset - 1.4 - 1.6 - 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
VAG Timingset - 1.4 - 1.6 - 2.0 TDI - Afstelset - Distributie blokkeerset - SATRA
52,50 *
62,50
Nokkenasversteller VAG - 1.8/2.0 - TSI/FSI/TFSI - Nokkenas doppen - Afstelset - SATRA
Nokkenasversteller VAG - 1.8 - 2.0 - TSI - FSI - TFSI - Nokkenas doppen - Afstelset - SATRA
15,00 *
20,00
VAG Timingset - Distributie set - Afstelgereedschap voor de 1.4L, 1.6L FSi-TSi-TFSi - SATRA
VAG Timingset - Distributie set - Afstelgereedschap voor de 1.4L, 1.6L FSi-TSi-TFSi - SATRA
32,50 *
49,95
Spanrolsleutel VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - SATRA
Spanrolsleutel VAG - Distributie sleutels - Blokkeersleutel set - 6 delig - SATRA
35,00 *
45,00
VAG draagarmrubbers (de)montage - Bus draagarm demontage - Audi/VW/Skoda/Seat - SATRA
VAG draagarmrubbers (de)montage - Bus draagarm demontage - Audi/VW/Skoda/Seat - SATRA
47,50 *
62,50
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi  - Balans as puller - VAG - SATRA
Balansas trekker voor 1.8 - 2.0ltr TFSi - Balans as puller - VAG - SATRA
20,00 *
25,00
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
Nokkenas draai gereedschap - VAG 1.8 en 2.0 tfsi - Nokkenasgereedschap - SATRA
10,00 *
12,50
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRADistributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFS
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - SATRA
55,00 *
70,00
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
Krukas blokkeer set - Timingset - Injectie pomp kit - Afstelset - VAG 1.2/ 1.4/ 3.0L TDi - ASTA
15,00 *
20,00
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2/1.4/1.6/1.9/2.0 TDi PD - GEKO
VAG Timingset - Distributie gereedschap - 1.2 - 1.4 - 1.6 - 1.9 - 2.0 TDi PD - GEKO
17,50 *
22,50
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - GEKO
Timingset - Blokkeerpennen krukas en nokkenas - VAG 1.2 liter - GEKO
10,00 *
15,00
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
Distributieset VAG 1.8 - 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Afstelset - GEKO
45,00 *
55,00
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2/1.4/1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - GEKO
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.2 - 1.4 - 1.6 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - GEKO
45,00 *
55,00
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
Koplamp afstelgereedschap - VAG - Koplamp afstelsleutel - ASTA
17,50 *
22,50
Riemspanner hendel - VAG - Spanhendel voor geribbelde riem - Riem montage hendel - ASTA
Riemspanner hendel - VAG - Spanhendel voor geribbelde riem - Riem montage hendel - ASTA
32,50 *
37,50
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
Blokkeerplaat - VAG - Timing kit - Tijdinstelgereedschap - ASTA
12,50 *
15,00
Diesel pomp trekker voor de Hyundai en Kia CRD - Hogedrukpomp poelie demontage set - ASTA
Diesel pomp trekker voor de Hyundai en Kia CRD - Hogedrukpomp poelie demontage set - ASTA
62,50 *
85,00
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
Riemspanner hendel - Ford en PSA - Spanhendel - Riem montage hendel - ASTA
37,50 *
47,50
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
Distributieset VAG 1.8 / 2.0 TSI TFSI - Blokkeerset - Timingset - Afstelgereedschap - ASTA
100,00 *
150,00
Adviesprijs € 65,00
47,50 incl. BTW *
€ 39,26 excl. BTW
Voorraad: 5 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Gereedschap voor het verwijderen van nokkenasregelklep T10352
  • Kettingspanner T40267
  • Spanner borgpen (1,4 mm) T40011
  • Nokkenasklem voor uitlaatnok T40271-1
  • Nokkenasklem voor inlaatnok T40271-2
  • DTi-meter VAS6079

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

VAG TFSi - FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA (AUTM-08815).

Een distributiegereedschapset van Trailer and Tools voor VAG Group 1.8 en 2.0 TFSI 4-kleppenmotoren. Kan ook worden gebruikt op Gen 3 TFSi- en TSi-motoren. Geleverd in opbergkoffer.
 

Inhoud:

  • Gereedschap voor het verwijderen van nokkenasregelklep T10352
  • Kettingspanner T40267
  • Spanner borgpen (1,4 mm) T40011
  • Nokkenasklem voor uitlaatnok T40271-1
  • Nokkenasklem voor inlaatnok T40271-2
  • DTi-meter VAS6079, afstelklok voor de dieselpomp
  • Borgpen oliepompspanner T40265
  • BDP-indicator T10170

Geschikt voor de volgende merken en modellen:

Audi:
 

  • A3, S3, A4, A5, A6 en TT (2007-)

Volkswagen:

  • Amarok, Kever, CC, EOS, Golf V, Golf VI, Golf VII, Jetta, Passat, Scirocco, Sharan, Tiguan en Transporter

Skoda:

  • Octavia II, Octavia III, Superb II, Yeti

Seat:

  • Altea, Exeo, Ibiza, Leon, Toledo en Alhambra

Motorcodes:
 

  • Audi - BPU, BYT, BZB, CAWB, CBFA, CCTA, CCZA, CDAA, CJSA, CJSB, CABA, CABB, CDHA, CDHB, CDNB, CDNC, CFKA, CJEB, CNCD, CABD, CCZC, CPSA, CJXB, CJXC , CESA en CETA
  • Volkswagen - CFPA, CCZA, CCZB, CDAA, CAWB, CAXA, CTHD, CAVD, CHHA, CHHB, CCTA, CDAB, CDGA, CGYA, BZB, CAWA, CCZC, CCZD, CJKA, CJKB
  • Skoda-BZB, CDAA, CDAB, CJSA, CJSB, CCZA, CDAA, CDAB
  • Seat - CCZA, BYT, BZB, CCZB, CDAA, CDHA, CDHB, CDND, CTHE, CTHF, CTJB, CTJC, CJSA, CCZB

OEM:

  • T10352, T40267, T40011, T40271-1, T40271-2, T40265, T10170 en VAS6079
 

De motor TFSI - FSI motor 1.8 - 2.0 van VAG, wat is dat voor een motor? 


VAG TFSi- en FSi-motoren, zowel 1.8L als 2.0L, gebruiken distributieriemen in plaats van distributiekettingen. Deze riemen verbinden de krukas met de nokkenas(sen) en zorgen ervoor dat de kleppen van de motor op de juiste momenten open en dicht gaan.

Distributieriemen moeten regelmatig worden vervangen, doorgaans tussen de 100.000 en 160.000 km, afhankelijk van de specifieke motor- en rijomstandigheden. Het niet vervangen van een distributieriem kan leiden tot motorschade, omdat de kleppen tegen de zuigers kunnen botsen als de riem breekt.

VAG TFSi versus FSi-timingsets:


Hoewel zowel TFSi- als FSi-motoren distributieriemen gebruiken, kunnen er kleine verschillen zijn in de specifieke componenten van de distributieset, afhankelijk van de motorcode en het jaar. Het is belangrijk om de juiste timingset voor uw specifieke voertuig te gebruiken om een ​​goede montage en werking te garanderen.

Hier zijn enkele zaken waar u op moet letten bij de aanschaf van een VAG TFSi- of FSi-timingset:

  1. Motorcode: De motorcode staat meestal op een sticker onder de motorkap of in de gebruikershandleiding.
  2. Jaar: Het jaar van uw voertuig is ook belangrijk, omdat er in de loop van de tijd veranderingen kunnen optreden in de componenten van de distributieset.
  3. Kwaliteit: Het is belangrijk om een ​​distributieset van een gerenommeerde fabrikant aan te schaffen. Vermijd goedkope aftermarket-timingsets, omdat de kans groter is dat deze defect raken.

Het wordt aanbevolen om een ​​gekwalificeerde monteur te raadplegen om de juiste distributieset voor uw voertuig te bepalen en om de distributieriem te vervangen. Het vervangen van een distributieriem is een complexe klus die gespecialiseerd gereedschap en kennis vereist.
 

Wat is een dieselpomp afstelklok? 

Een dieselpomp afstelklok, ook wel bekend als DTI-meter (dial gauge) of meetklokindicator, is een speciaal gereedschap dat wordt gebruikt om de positie van de brandstofpomp in een dieselmotor te controleren en af te stellen.

Het is een precisiemeetinstrument waarmee de cilinderdiepte nauwkeurig gemeten kan worden. Deze meting is nodig om te bepalen of de zuiger zich in het bovenste dode punt (BDP) bevindt. De BDP is het punt in de cilindercyclus waar de zuiger zich het dichtste bij de cilinderkop bevindt. De juiste timing van de brandstofinjectie is essentieel voor de efficiëntie en prestaties van een dieselmotor.

Dieselpomp afstelklokken worden doorgaans gebruikt door professionele monteurs bij werkzaamheden aan dieselmotoren, zoals het vervangen van de distributieriem of brandstofpomp. Het is geen gereedschap dat voor doe-het-zelvers wordt aanbevolen, tenzij men over de vereiste kennis en ervaring beschikt.

 
Bron: youtube
 

Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.


Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap.
Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 


Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

  • Bron Video: https://www.youtube.com/watch?v=AmDPVH8CKFE
  •  

    De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.


    Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

    Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 
     

    Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:


    -Welk voertuig is het?
    -Welk soort brandstof motor is het?
    -Welke motorcode heeft het?


    Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
    Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

    Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
    Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
    Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

    https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
VAG TFSi / FSi Timingset - 1.8 en 2.0 - Distributie afstel set - Blokkeergereedschap - SATRA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen