Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA  Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA  Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA  Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA
33% KORTING
 Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA
 Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA
 Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA
 Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA

Vergrendelset BMW Mini Cooper - W10 - W11B benzinemotor 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA

MERK: ASTA/SATRA

Vergrendelset BMW Mini Cooper - W10 - W11B benzinemotor 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA (AUTM-03616).


Artikelnummer:AUTM-03616 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5901583517877

Adviesprijs € 150,00
100,00 incl. BTW *
€ 82,64 excl. BTW
Voorraad: 5 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • W10
  • Voor Cooper, Cooper s, Cooper JCW, One
  • 1.4 en 1.6 benzine motoren
  • mini, bmw motoren
  • Nokkenastandwiel vasthoudgereedschap, Montagegereedschap spanner, Motorsteun beugel

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

Vergrendelset BMW Mini cooper - W10 - W11B  benzinemotor 1.4 en 1.6 liter - Blokkeer set - Distributie set - ASTA (AUTM-03616).

Een motordistributie gereedschapsset voor de bmw, mini van Trailer and Tools. Geschikt voor het vergrendelen van de nokkenas in de juiste positie. Set word gebruikt bij een BMW Mini 1.4L en 1.6L atmosferische of supercharged benzinemotoren met kettingaandrijving die vóór 2009 zijn geproduceerd. De set bevat een motorsteunbeugel en montagegereedschap voor de spanrol. Compleet met gereedschap voor het vasthouden van het nokkenastandwiel, motorsteun en montagegereedschap voor de spanrol. Geleverd in handige opbergkoffer.

Inhoud:

  • Nokkenastandwiel vasthoudgereedschap
  • Montagegereedschap spanner
  • Motorsteun beugel
  • Schroeven M12 2x korte uitvoering 20mm en 1x lange uitvoering gehard 60mm

Geschikt voor de volgende modellen:

Mini:

Modellen:

2007 Mini Cooper Base Convertible 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Naturally Aspirated.
2007 Mini Cooper Base Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2007 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Naturally Aspirated.
2007 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2007 Mini Cooper Pepper Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Naturally Aspirated.
2007 Mini Cooper S Chili Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Turbocharged.
2007 Mini Cooper S Convertible 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Turbocharged.
2007 Mini Cooper S Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2007 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Turbocharged.
2007 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2007 Mini Cooper S Hot Chili Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Turbocharged.
2007 Mini Cooper S Salt Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Turbocharged.
2007 Mini Cooper Salt Hatchback 2-Door 1.6L 1598CC l4 GAS DOHC Naturally Aspirated.
2006 Mini Cooper Base Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2006 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2006 Mini Cooper Pepper Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2006 Mini Cooper S Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2006 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2006 Mini Cooper Seven Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2005 Mini Cooper Base Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2005 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2005 Mini Cooper Pepper Hatchback 2-Door 1.6L 1597CC 98Cu. In. l4 GAS SOHC Naturally Aspira.
2005 Mini Cooper S Convertible 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2005 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2004 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2004 Mini Cooper Pepper Hatchback 2-Door 1.6L 1597CC 98Cu. In. l4 GAS SOHC Naturally Aspira.
2004 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2003 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2003 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.
2002 Mini Cooper Base Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Naturally Aspirated.
2002 Mini Cooper S Hatchback 2-Door 1.6L 1600CC l4 GAS SOHC Supercharged.

2002-2008 Mini R50 R52 R53 1.6 L.
2002-2007 Mini Cooper.
2005-2009 Mini Cooper Convertible.
2005-2009 Mni Cooper S Convertible.
2002-2007 Mini Cooper S.
2006-2007 Mini Cooper Works GP.

Motorcodes:

  • 1.4 - W10B14A
  • 1.6 - W10B16A, W10B16BA, W11B16AA
  • W10, W11, N12B14AB, N12B16A, W10B16AA, W10B16BA, W11B16AA, R50, R52, R53, R55, R56, R57

Motoren:

  • W10 - W11

Type motor: 

  • Ketting aangedreven benzine motor

OEM:

  • 1. 11 8 250, nokkenastandwiel borggereedschap C352
  • 2. 11 8 240, Spangereedschap, Spanrol C354
  • 3. 11 8 370, Motorsteunbeugel C353
  • 4. 11 8 244

Brandstof type:

  • Benzine

BMW W10 - W11B was een serie subcompacte auto's geproduceerd door de Duitse autofabrikant BMW van 1986 tot 2000. De W10-chassiscode werd gebruikt voor de eerste generatie, die werd geproduceerd van 1986 tot 1990, terwijl de W11-chassiscode werd gebruikt voor de tweede generatie. generatie, die werd geproduceerd van 1990 tot 2000.

De W10 en W11 waren verkrijgbaar met verschillende benzine- en dieselmotoren, waaronder een 1,4-liter benzinemotor en een 1,6-liter benzinemotor. De 1,4-liter motor produceerde 60 pk (44 kW) bij 4.800 tpm, terwijl de 1,6-liter motor 90 pk (66 kW) produceerde bij 5.500 tpm. Beide motoren waren gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak.
De W10 en W11 stonden bekend om hun brandstofverbruik en handling. Ze waren ook relatief betaalbaar, waardoor ze populaire keuzes waren voor jonge bestuurders en prijsbewuste consumenten. Ze kregen echter ook kritiek vanwege hun kleine formaat en gebrek aan binnenruimte.

In 2000 werden de W10 en W11 vervangen door de BMW E46. De E46 was groter, krachtiger en duurder dan de W10 en W11, maar ook verfijnder en comfortabeler.
In 2009 bood BMW een verscheidenheid aan 1.4- en 1.6-benzinemotoren aan in hun voertuigen. Enkele van de meest populaire modellen waren:

116i : Deze instapmodel 3-serie was uitgerust met een 1.6-liter viercilindermotor die 122 pk produceerde. Was gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een optionele automatische zesbak.
318i : De 318i was verkrijgbaar als sedan, coupé of cabriolet. Hij werd aangedreven door een 1.6-liter viercilindermotor die 136 pk produceerde. De aandrijving geschiedde via een handgeschakelde zesbak of een optionele automatische zesbak.

Als u op zoek bent naar een gebruikte BMW uit 2009 met een 1.4- of 1.6-liter benzinemotor, zijn er een paar dingen waarmee u rekening moet houden. Controleer eerst of de auto goed is onderhouden. Dit houdt in dat u het onderhoudsboekje moet controleren en ervoor moet zorgen dat alle voorgeschreven onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd. Ten tweede, controleer de auto op schade. Dit omvat zowel cosmetische schade als mechanische schade. Ten slotte moet u een proefrit maken met de auto om er zeker van te zijn dat deze goed rijdt en er geen problemen zijn.
Als u deze tips volgt, kunt u een gebruikte BMW uit 2009 vinden met een 1.4- of 1.6-liter benzinemotor die nog vele jaren meegaat.
Motorcodes:  de N14-motor die werd gebruikt in sommige MINI Cooper-modellen (generatie R50-56) van 2001 tot 2006 , zowel versies met supercharger als versies met natuurlijke aanzuiging.
W10 en W11 kunnen interne aanduidingen zijn voor verschillende varianten van de N14-motor, of voor de motor die in verschillende modeljaren wordt gebruikt.
 

Bent u op zoek naar een afstelset, blokkeer of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 


Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto.
Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. 
Info verkregen van www.mijngarage.nl/ BRON.

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Review toevoegen
 Timingset BMW Mini Cooper - 1.4 en 1.6 - Blokkeer set - Distributie set - ASTA

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen