





- Nokkenas-uitlijningsgereedschap
- Krukas-TDC-timingpen
- Hulpaandrijfriem-spangereedschap
- afstelgereedschap voor Reneault - Ford - Volvo 2.0
- Renault: Laguna 2.0 16V, 2.5 20V (1996-1999), Safrane 2.0 16V, 2.5 20V (1996-2001) Ford: Kuga (2008-), Focus ST RS (2004-), S-Max (2006-), Galaxy (2006-), Mondeo (2007-)
- Volvo: 850 (1992-1997), ˙C70 (1998-2002), ˙S40 (1996-2004), ˙V40 (1996 -2004), S60 (2001-2005), ˙S70 (1997-2000), S80 ( 1999-2005)
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
renault, ford en volvo 2.0 en 2.5 16 v afstel en blokkeer pennen - distributie timing set - tdc timingpen - spansleutel (AUTM-08857).
Vergrendeling gereedschaps set voor riem aangedreven Renault 2.0 en 2.5 16-kleppen benzinemotoren geproduceerd tussen 1996 en 2001. Speciaal ontworpen om de motor in de juiste timingpositie te vergrendelen voor het verwijderen en vervangen van de nokkenasriem. Geleverd in kunststof koffer.Inhoud:
- Nokkenas-uitlijningsgereedschap
- Krukas-TDC-timingpen
- Hulpaandrijfriem-spangereedschap
Geschikt voor:
- Renault: Laguna 2.0 16V, 2.5 20V (1996-1999), Safrane 2.0 16V, 2.5 20V (1996-2001)
- Ford: Kuga (2008-), Focus ST RS (2004-), S-Max (2006-), Galaxy (2006-), Mondeo (2007-)
- Volvo: 850 (1992-1997), ˙C70 (1998-2002), ˙S40 (1996-2004), ˙V40 (1996 -2004), S60 (2001-2005), ˙S70 (1997-2000), S80 ( 1999-2005)
Motorcodes:
- Renault (2.0 16V): N7Q 704/710/711N7U
- Renault (2.5 20V): 700/701
- Ford: JZDA, HYDB, HYDC, HUWA
- Volvo: B4164S, B4164S2, B4184S, B4184S2, B4184S3, B4184S9, B4184S10, B4194T, BS194T2, B420S4, B4204S2, B4204T, B4204T2, B4204T3, B4204T5, FS, B5204FT, B5204T2, B5204T3, B5204T4, B5204T5, B5234FS, B5204FT, B5234T3 , B5234T4, B5234T5, B5234T6, B5234T7, B5234T8, B5234T9, B5244S, B5244S2, B5244SG, B5244SG2, B5244T, B5244T3, B5244T4, B5244T5, B5244T7
OEM:
- MOT1337
- MOT1340
- MOT1348
Andere OEM:
- 303-1178, 999 5452
- 303-1182, 999 5451
De meest significante motoren in deze klasse zijn de motoren uit de samenwerking tussen Ford en Volvo (vooral de beroemde 5-cilinder), en de eigen motoren van Renault.
1. Ford en Volvo (De Gedeelde Architectuur)
Tijdens de periode dat Ford eigenaar was van Volvo, deelden de merken een aanzienlijk deel van hun motortechnologie, met name in de 2.0L en 2.5L klasse.
A. De 2.5L Vijfcilinder Turbo (De Blikvanger)
Hoewel u 16V noemt, is de beroemdste motor die Volvo en Ford delen de 2.5 liter vijfcilinder turbo (officieel een 20V, maar gebaseerd op de VVT/DOHC-technologie die u noemt).
- Volvo Naming: T5 (bijvoorbeeld in de S40, V50 en C30).
- Ford Naming: Gebruikt in de Focus ST (Mk2) en de Focus RS (Mk2).
- Kenmerken: Deze motor staat bekend om zijn unieke, donkere geluid en hoge prestaties, vooral de 2.5L is zeer gewild bij liefhebbers. De motor is riemaangedreven.
B. De 2.0L Viercilinder (Duratec/MZR)
De 2.0L is vaak een viercilinder uit de Ford/Mazda L-motorfamilie (door Ford Duratec genoemd).Kenmerken: Robuuste, betrouwbare DOHC (16V) motoren, vaak met Variabele Kleptiming (VVT). Ze vormden de basis voor veel van de middenklasse modellen, zoals de Ford Mondeo en de Volvo S40/V50.
2. Renault (De Eigen Motoren)
Renault gebruikt een volledig onafhankelijke motorlijn, met name de 2.0 liter is een belangrijke motor in hun gamma.A. De 2.0L F4R Motor
- Kenmerken: Dit is een robuuste en bewezen viercilinder DOHC (16V) motor, die zowel in atmosferische als turboversies wordt gebruikt.
- Toepassingen: De atmosferische versies zijn te vinden in modellen als de Laguna en Scénic. De turbovarianten zijn beroemd in de prestatiegerichte modellen, zoals de Clio RS en Mégane RS (hoewel deze later overgingen op de M4R-familie).
- Reputatie: De F4R staat bekend als een uiterst betrouwbare motor die zeer goed reageert op prestatie-upgrades.
Samenvatting en Aandachtspunten van de 2.0 en 2.5 liter motoren:
Motor Merken Configuratie Belangrijkste Kenmerken- 2.5L Ford, Volvo Vijfcilinder Turbo Legendarische T5 motor, riemaangedreven, uniek geluid.
- 2.0L Ford, Volvo, Renault Viercilinder Algemeen betrouwbaar, DOHC (16V), vaak met VVT.
Onderhoudskritiek:
Voor de Ford/Volvo 2.0L en de 2.5L is de distributieriem cruciaal. De vervangingsintervallen moeten strikt worden nageleefd om motorschade te voorkomen. De turboversies zijn gevoelig voor de kwaliteit van de motorolie en de koeling.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto?
Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.
Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto. Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig.
Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het?
De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.
Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan. Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.
Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren.
Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:
-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.
Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.
Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl
https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen
Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:
MomentsleutelsRevisiegereedschap voor het motorblok
Bougie en bobine gereedschap
Auto electra gereedschap
Koelsysteem autogereedschap
Olie gerelateerd gereedschap
Koppeling gereedschap voor automotoren
Compressie en drukmeters motoren
Distributiegereedschap - Timinggereedschap voertuigen
Speciale distributie doppen, sleutels en tangen
Helicoilsets en draadreparatiesets
Diesel verstuiver slagtrekkers en injector trekkers
Diesel verstuiver reinigers en cleaners
Onderstelgereedschap - lagertrekkers - Persgereedschap
Autoplaatwerk gereedschappen
Auto remsysteem gereedschappen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen